Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2012

«Πόλεμος» και στα social media



Αν ο πρώτος πόλεμος στον περσικό κόλπο στις αρχές της δεκαετίας του '90 ήταν ο πρώτος που "μπήκε" ζωντανά στα σπίτια μας, μέσω των μεγάλων διεθνών τηλεοπτικών δικτύων, η πολεμική σύρραξη στη λωρίδα της Γάζας είναι η πρώτη στην οποία γίνεται τόσο έντονη χρήση των social media και ιδιαίτερα μέσω του Twitter.

Η προχθεσινή ανακοίνωση του επίσημου λογαριασμού στο Twitter της ισραηλινής υπηρεσίας στρατού για την έναρξη στρατιωτικών επιχειρήσεων στη συγκεκριμένη περιοχή (πολύ πριν από κάθε άλλη επίσημη δήλωση των αρχών της χώρας) φαίνεται ότι δεν ήταν μια αποσπασματική κίνηση στο συγκεκριμένο μέσο. Αντιθέτως, από τότε μέχρι και σήμερα (πιθανότατα και μέχρι τη λήξη της σύρραξης) ο συγκεκριμένος λογαριασμός μεταδίδει συνεχείς αναφορές για τις εξελίξεις, ποστάροντας κατ΄επανάληψη μέχρι και video από το πεδίο των πολεμικών επιχειρήσεων, που έχουν ανέβει στο επίσημο κανάλι της ίδιας υπηρεσίας στο YouTube. Παράλληλα, τα συνεχή tweets της ισραηλινής υπηρεσίας με hashtag #PillarOfDefense,  #IsraelUnderFire γνωστοποιούν τα αίτια της συγκριμένης σύρραξης, όπως τουλάχιστον τα αντιλαμβάνεται η μία πλευρά, ενώ απαντούν και στις κατηγορίες που δέχεται το Ισραήλ για την έναρξη των επιχειρήσεων.
Στην επικοινωνιακή πολιτική του Ισραήλ έχει προστεθεί και το επίσημο blog της ίδιας υπηρεσίας, η οποία επίσης μεταφέρει εικόνα από το πεδίο των επιχειρήσεων, ενώ αρνητική εντύπωση έχει αφήσει ένα «ιδιαίτερο» παιχνίδι που έχει ανέβει στο ίδιο site. Συγκεκριμένα, κάθε επισκέπτης του site ανάλογα με τον αριθμό των επισκέψεών του, ανεβαίνει στην ιεραρχία του ισραηλινού στρατού. 
Στον αντίποδα, δεν έχουμε εντοπίσει κάποιο επίσημο όργανο, που να λειτουργεί με αντίστοιχη ένταση στο Twitter, από την Χαμάς. Ο λογαριασμός Hamas Global PR έχει μόλις 2-3 tweets από τη στιγμή της έναρξης των επιχειρήσεων. Βέβαια δεν αποκλείεται να υπάρχουν άλλοι λογαριασμοί, πιο σημαντικοί, στην αραβική γλώσσα, την οποία δεν γνωρίζουμε.

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain