Ωραία, κάνατε επιτέλους εκείνον τον λογαριασμό στο Facebook, το Twitter, το Instagram (ή όποιο άλλο κοινωνικό δίκτυο έχετε κατά νου τέλος πάντων) που τόσα χρόνια σκεφτόσασταν. Με γεια, καλορίζικος και όλα τα σχετικά! Τι γίνεται όμως από ‘δω και πέρα; Πώς συμπεριφέρεστε στη «ζούγκλα» των κοινωνικών δικτύων; Ποια είναι η ενδεδειγμένη συμπεριφορά σε ορισμένες«περίεργες» περιπτώσεις; Πως θα πρέπει για παράδειγμα να διαχειριστείτε τη σχέση σας στο Facebook αν χωρίσετε με το«αίσθημα» και τι γίνεται στην περίπτωση του spamming στο Twitter;
Καθώς ο Χρήστος Ζαμπούνης δεν έχει ανανεώσει ακόμα το βιβλίο του, Savoir Vivre, ειδικά για τα social media, αναλαμβάνουμε εμείς, οι φίλοι σας στο digitallife.gr να βγάλουμε το φίδι απ’ την τρύπα. Δείτε λοιπόν τι παίζει ώστε να μη δώσετε σε κανέναν το δικαίωμα να σας πει «βλαχάρες»!
Ας μείνουμε φίλοι
Χωρίσατε με την –πλέον- πρώην; Τα «σπάσατε» με τον κολλητό; Σας την «έδωσε» εκείνος ο αχώνευτος συνάδελφος; Όμορφα. Όσο τεταμένες κι αν είναι οι σχέσεις σας, απαγορεύεται να τον διαγράψετε από τη λίστα των φίλων σας. Ναι, αντιλαμβανόμεθα ότι δεν θέλετε να βλέπετε το επίμαχο πρόσωπο ούτε ζωγραφιστό αλλά θα πρέπει να σταθείτε στο ύψος σας –και λίγο ψηλότερα άμα λάχει. Μπορείτε λοιπόν να το παίξετε ανώτεροι και να τον διαγράψετε απλά από το feed σας, με άλλα λόγια να τον/την κρατήσετε ως φίλο/η αλλά να πάψετε να παίρνετε ενημερώσεις που να τον/την αφορούν. Απλά κλικάρετε στα δεξιά μιας δημοσίευσής του/της στη home page σας στο Facebook και επιλέξτε την επιλογή για να μη λάβετε ποτέ ξανά ειδοποίηση από τον συγκεκριμένο χρήστη.
Όχι στο τιτιβισματοspam
Είθισται στο Twitter όταν κάποιος σας ακολουθεί να κάνετε το ίδιο –τι σόι κοινωνικό δίκτυο θα ήταν άλλωστε αν δεν συνέβαινε αυτό; Τι κάνετε όμως όταν βλέπετε ότι στους ακολούθους σας έχει προστεθεί ένα ξενοδοχείο, ένα e-shop, ένα τουριστικό γραφείο; Ο λόγος που κατά πάσα πιθανότητα έχει συμβεί αυτό, είναι για να το ακολουθήσετε κι εσείς και έτσι αυτό να αυξήσει τη βάση «ακολούθων» του. Χρειάζεται κάτι τέτοιο; Όχι. Εκτός κι αν μιλάμε για ένα brand το οποίο σας ενδιαφέρει σφόδρα. Σε διαφορετική περίπτωση το μόνο που θα σας προσφέρει, θα είναι spam επί spam στο timeline σας –εκτός κι αν μιλάμε για κάποια λαμπρή εξαίρεση. Αφήστε το να περάσει έτσι και μην ασχοληθείτε καν. Αν λάβετε μήνυμα, εξηγήστε ευγενικά ότι δεν προτίθεστε να ακολουθήσετε μια φίρμα που δεν σας ενδιαφέρει.
Το tag-ταβανόπροκα
«Την κάνατε» απ’ το γραφείο για εκείνο το ραντεβού των 14:00, ενημερώνοντας ότι θα τελειώσετε αργά και θα επιστρέψετε απ’ ευθείας σπίτι. Και το τούβλο η κολλητή σας ανεβάζει φωτογραφία από καφετέρια στην Παραλιακή στις τέσσερις παρά με εσάς tagged! Ε ναι, τελειώσατε νωρίτερα και αντί να τρέχετε πάλι πάνω στο Μαρούσι, είπατε να αράξετε για έναν γκαϊφέ στον Φλοίσβο. Κι αυτό στο πρόγραμμα είναι αλλά για πείτε το στο αφεντικό με το οποίο όλως τυχαίως είστε φιλαράκια και στο Facebook… Κίνηση πρώτη: untag άμεσα, πηγαίνοντας στην επίμαχη φωτογραφία και κάνοντας τη σχετική επιλογή. Κίνηση δεύτερη: επικοινωνείτε άμεσα με την περί ούσας ο λόγος φίλη και εξηγώντας της το πώς έχει η κατάσταση, της ζητάτε να κατεβάσει τη φωτογραφία ή να σβήσει/μορφοποιήσει το σχόλιο που σας καίει. Δεν χρειάζονται reports και λοιπές κατινιές, ας είμαστε σοβαροί.
Τα παιδία παίζει
Οι φίλοι σας είναι παιχνιδιάρηδες. Πολύ. Ως εκ τούτου σας βομβαρδίζουν με δεκάδες προσκλήσεις για κάθε λογής παιχνίδι στο Facebook καθημερινά, παιχνίδια που όμως ούτε καν σας ενδιαφέρουν. Οπότε; Δεν χρειάζονται απειλές τύπου «ΟΠΟΙΟΣ ΜΟΥ ΞΑΝΑΣΤΕΙΛΕΙ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΒΡΩΜΑΝΕ ΟΙ ΚΑΛΤΣΕΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ Η ΑΕΚ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ», στην Ευρώπη του 2012 ζούμε. Απλά πηγαίνετε στο Games Center του Facebook και ξεκινήστε να αποκλείετε ένα-ένα τα διάφορα παιχνίδια για τα οποία έχετε λάβει προσκλήσεις. Σε μια βδομάδα ανάθεμα κι αν ξαναδείτε την παραμικρή ειδοποίηση!
Γνωριζόμαστε από κάπου;
Και εκεί που χαζεύετε στο οποιοδήποτε δίκτυο αμέριμνοι, τσουπ, να ‘σου εκείνος ο άγνωστος που κόβετε το χέρι σας ότι δεν γνωρίζετε από κάπου κι όμως, εκείνος σας ακολουθεί και ζητά να γίνει φίλος σας. Τι κάνετε; Αν δεν αισθάνεστε βέβαιοι για τη…σχέση σας, μπορείτε να τον ρωτήσετε ευγενικά αν γνωρίζεστε από κάπου –αν και για να μην τον έχετε θυμηθεί, παρά την προσπάθεια, πάει να πει ότι θα έχετε τους λόγους σας να τον έχετε ξεγράψει. Οπότε, γιατί να τον κάνετε φιλαράκι σας ψηφιακά; Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη γνωστή δικαιολογία ότι ακολουθείτε και έχετε φίλους αποκλειστικά με τους κολλητούς και τους συγγενείς σας και κάπου εκεί να λήξετε το ζήτημα. Καλό θα ήταν πάντως το «πρόσωπο» να μη μπορεί να δει τον συνολικό αριθμό των φίλων σας. Αντιλαμβάνεστε ότι η εν λόγω δικαιολογία δεν στέκει ιδιαίτερα όταν έχετε έναν κύκλο 2-3 χιλιάδων επαφών…
Παρ’ τα (μωρή άρρωστη)
Και φτάνουμε στη στιγμή που κάποιος «φίλος» ή ακόλουθος ή επαφή τέλος πάντων, γίνεται ενοχλητικός. Πολύ ενοχλητικός. Σε βαθμό που αρχίζει τα μπινελίκια, «χώνεται» παντού κάνοντας ένα πικρόχολο –στην καλύτερη περίπτωση- σχόλιο και άλλα τέτοια όμορφα. Η θέση σας εδώ είναι λεπτή και οι επιλογές σας, κατά βάση, δύο: είτε προσπαθείτε να λύσετε «ειρηνικά» το όλο θέμα, είτε αρχίζετε τα blocks και τα reports ξενοιάζοντας μια κι έξω. Και επειδή δυστυχώς όσοι ακολούθησαν τον πρώτο δρόμο δεν είδαν προκοπή, σκεφτείτε απ’ ευθείας τον δεύτερο, μπας και γλιτώσετε και χρόνο δηλαδή.
Ανανέωση στην ανανέωση
Καλό είναι να μαθαίνετε νέα απ’ τους φίλους σας. Τι κάνουν, πώς περνούν τη μέρα τους, με τι ασχολούνται, αν ζουν, πέθαναν, χώρισαν και τα ρέστα. Ναι. Με μέτρο όμως. Διότι όταν ο φίλος σας ο Τάκης σας δίνει ραπόρτο (σε ‘σας και στους άλλους 1.249 φίλους του) κάθε πέντε λεπτά γι’ αυτό που κάνει, καταντά κουραστικός. Αγαπητοί μας, μη σκεφτείτε καν να του πείτε να χαλαρώσει. Δικαίωμά του είναι να spamάρει όσο θέλει. Εσείς τι κάνετε, είναι το ερώτημα. Αν πιστεύετε λοιπόν ότι γίνεται κουραστικός και –πολύ περισσότερο- τα μηνύματά του εμφανίζονται εις βάρος άλλων από διαφορετικά άτομα, τότε μη διστάσετε να σταματήσετε να λαμβάνετε τις ενημερώσεις του ή και να τον διαγράψετε από φίλο ή ακόλουθό σας! Όταν το πάρει πρέφα και σας απευθύνει τον λόγο, μπορείτε απλά να του εξηγήσετε την όλη κατάσταση. No hard feelings!