Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Σε πτώση η αγορά ηλεκτρονικών στην Ελλάδα Στα 460,6 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις το α' τρίμηνο του 2012, σύμφωνα με την GfK




Την ελεύθερη πτώση δείχνει να συνεχίζει η ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων, καθώς το πρόσημο όσον αφορά το ρυθμό συνεχίζει να παραμένει αρνητικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η γνωστή εταιρεία ερευνών GfK, το α’ τρίμηνο του 2012, η ελληνική αγορά τεχνολογικά καταναλωτικών προϊόντων παρουσίασε περαιτέρω μείωση και έκλεισε στα 460,6 εκατ. ευρώ που είναι μία μείωση της τάξεως του 16,2% συγκριτικά με το 1ο τρίμηνο του 2011.


Στη σχετική ανακοίνωση, η GfK επισημαίνει πως το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα το α’  τρίμηνο του 2012 επηρέασε σημαντικά και την καταναλωτική εμπιστοσύνη και το διαθέσιμο εισόδημα, με αποτέλεσμα την μείωση κατανάλωσης.
Ο μόνος τομέας που αποτέλεσε εξαίρεση ήταν αυτό των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων, όπου σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2011, φέτος υπήρξε αύξηση της τάξεως του 5,8% με αποτέλεσμα οι συνολικές πωλήσεις να διαμορφωθούν στα 133,4 εκατ. ευρώ και ο συγκεκριμένος τομέας να είναι ο ισχυρότερος στην ελληνική αγορά τεχνολογίας αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 30%. Αιτία της αύξησης, σύμφωνα με την GfK, είναι η συνεχιζόμενη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα (smartphones).
Από την άλλη πλευρά, τα φωτογραφικά είδη με μια μείωση της τάξεως του 33,6% ήταν ο τομέας με την χαμηλότερη απόδοση, ακολουθούμενος από τον τομέα των καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων (τηλεοράσεις, συστήματα ήχου, κλπ) που παρουσίασε μείωση κατά 30,5%. Όσον αφορά τις τηλεοράσεις με ενδιαφέρον αναμένεται τι θα γίνει το β’ τρίμηνο, δεδομένων των μεγάλων αθλητικών γεγονότων (Euro 2012, Ολυμπιακοί Αγώνες 2012) που θα έχουμε το καλοκαίρι και συνήθως οδηγούν σε αυξημένες πωλήσεις τηλεοπτικών συσκευών. Φέτος, πάντως, δεν αποκλείεται να έχουμε την εξαίρεση του κανόνα.
Σημαντική ήταν πάντως και η μείωση στις μεγάλες οικιακές συσκευές (-22,7%) αλλά και στις μικρές οικιακές συσκευές (-19,5%).
Ο τομέας των ειδών πληροφορικής ήταν σε καλύτερη θέση, με μείωση μόνο 14,8% ενώ ο τομέας των ειδών εξοπλισμού γραφείου διατηρήθηκε σχετικά σταθερός με μείωση 5%.
Οι ερευνητές της GfK επισημαίνουν ότι η ελληνική αγορά γίνεται όλο και πιο προκλητική και ως εκ τούτου όλο πιο ενδιαφέρουσα. Απαιτεί πολύ στοχευμένες δραστηριότητες στην αγορά, ένα πολύ καλά ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και μια έξυπνη πολιτική τιμών. Οι εταιρείες χρειάζονται πληροφορίες για το σχεδιασμό της στρατηγικής τους και χρειάζονται συχνή πληροφόρηση για να προσαρμόζουν πολύ γρήγορα τις δραστηριότητές τους σε μια αγορά η οποία αλλάζει από μήνα σε μήνα.

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain