Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

Οι αλλαγές στην αναζήτηση μέσω Google και εμείς Τι σημαίνουν στην πράξη τα σχέδια της Google για τη δημοφιλέστερη υπηρεσία της



Σε ένα χθεσινό δημοσίευμά της η Wall Street Journal αναφέρθηκε στις "εννοιολογικές αναζητήσεις" που θα εγκαινιάσει εντός του 2012 η Google. Ωραίο ακούγεται αλλά τι είναι αυτό και, κυρίως, γιατί να σε ενδιαφέρει;

Πολύ απλά, οι αναζητήσεις που κάνεις σήμερα μέσω του Google search βασίζονται στις λέξεις-κλειδιά που εισάγεις. Αν θέλεις, μπορείς να βάλεις μια φράση σε εισαγωγικά και το Google θα προσπαθήσει να βρει σελίδες με ακριβώς αυτό το περιεχόμενο. Μπορείς, επίσης, να χρησιμοποιήσεις διάφορα "φίλτρα" μέσω της προχωρημένης αναζήτησης ώστε να βρεις αυτό που ψάχνεις καλύτερα. Σε κάθε περίπτωση η μηχανή της Google θα βασιστεί στις λέξεις, κάπως σαν να αναζητάει σελίδες συμβουλευόμενη ένα (τεράστιο) ευρετήριο. 

Τώρα, οι δημιουργοί των σελίδων θέλουν -φυσικά- οι δημιουργίες τους να εμφανίζονται ψηλά στα αποτελέσματα της αναζήτησης. Γνωρίζουν πως σε γενικές γραμμές οι περισσότεροι απ' όσους κάνουν αναζητήσεις μέσω του Google search περιορίζονται στα 10, 20, 30 το πολύ αποτελέσματα. Οπότε προσπαθούν να "παίξουν" με τη μηχανή αναζήτησης και να τη χρησιμοποιήσουν προς όφελός τους. Οσο πιο ψηλά βγαίνεις στον κατάλογο των αναζητήσεων για μια λέξη-κλειδί τόσο περισσότερες επισκέψεις θα έχεις. Για να είμαστε όσο το δυνατόν ακριβέστεροι, η θέση εμφάνισης ενός αποτελέσματος εξαρτάται και από κάποια ποιοτικά κριτήρια που αφορούν στο εκάστοτε site και στα ποιοτικά του χαρακτηριστικά. Αλλά σε γενικές γραμμές έχουμε λέξεις-κλειδιά και έχουμε μια προσπάθεια των παραγωγών περιεχομένου να κάνουν το Google search να δουλέψει για λογαριασμό τους.

Τι είναι η εννοιολογική αναζήτηση

Η σημαντικότερη αλλαγή που (φαίνεται να) προωθεί η Google δεν αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο κάνεις μια αναζήτηση, αλλά το πώς συμπεριφέρεται και τι αποτελέσματα θα βγάλει η μηχανή αναζήτησης. Αντί, δηλαδή, να αντιμετωπίζει τις λέξεις ως απλά λήμματα ενός τεράστιου ευρετηρίου το Google search θα (επιχειρεί να) αντιληφθεί τις έννοιες κάθε λέξης, την ουσιαστική σημασία της δηλαδή και να εμφανίσει αποτελέσματα που θα ταιριάζουν με αυτό που ουσιαστικά ψάχνεις κάθε φορά. 

Γιατί να με νοιάζει;

Στη θεωρία με αυτή τη μέθοδο η αναζήτηση μέσω του Google θα είναι ταχύτερη και αποτελεσματικότερη. Επίσης, θα παρακάμπτονται όλες οι προσπάθειες που γίνονται σήμερα να "ξεγελαστεί" η μηχανή αναζήτησης και να εμφανίσει στα αποτελέσματα διευθύνσεις που δεν έχουν, ουσιαστικά, καμία σχέση με αυτό που ψάχνεις.

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain