Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

Ο αντιφατικός Ελληνας των κοινωνικών δικτύων



Εξοικειωμένοι με τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης αλλά καχύποπτοι για όσα δημοσιεύονται σε αυτά εμφανίζονται οι Ελληνες χρήστες του διαδικτύου όπως προκύπτει από σχετική έρευνα του Eltrun του Οικονομικού Πανεπιστημίου.

Η έρευνα, στην οποία μετείχαν 1.050 άτομα με εμπειρία στη χρήση του διαδικτύου, διαπιστώνει πως το 50% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν κάποια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης από το 2008.

Συνολικά, 7 στους 10 επισκέπτονται σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, ενώ το 60% επισκέπτεται blogs και forum, όμως το επίπεδο συμμετοχής δείχνει μια σημαντική διαφοροποίησης. Σχεδόν οι μισοί αφήνουν συχνά σχόλια σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης (όπως είναι για παράδειγμα το Facebook), όμως το ποσοστό πέφτει κατακόρυφα στις υπόλοιπες υπηρεσίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο το 20% κάνει συχνά σχόλια σε κάποιο blog, ενώ μόλις 10% γράφει σχόλιο σε κάποιο online forum.

Οπως παρατηρούν οι ερευνητές η διαφοροποίηση αυτή εξηγείται "από την μεγαλύτερη εξοικείωση που έχουν οι Έλληνες χρήστες με τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης  από ό,τι με τους άλλους τύπους social media, blogs και σελίδες με reviews χρηστών. Επιπροσθέτως, οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν ως κύριο ρόλο την κοινωνικοποίηση των χρηστών (σημαντικό στοιχεία που σχετίζεται με την ελληνική κουλτούρα), και όχι την ενημέρωση τους για ένα συγκεκριμένο θέμα".

Οταν όμως τίθεται το θέμα της εμπιστοσύνης σε αυτά που διαβάζουν οι Ελληνες χρήστες δίνουν μια εντελώς διαφορετική διάσταση. Η εμπιστοσύνη σε σελίδες με κριτικές (προϊόντων ή υπηρεσιών) ανέρχεται στο 43%, ενώ το ποσοστό εμπιστοσύνης στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης κατρακυλάει στο 16%. Οι ερευνητές σημειώνουν πως οι σελίδες με reviews περιέχουν σχόλια από ανθρώπους που εκφράζουν την προσωπική τους εμπειρία και έχουν αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα, ενώ η χαμηλή εμπιστοσύνη στα social media συνδέεται με τα περιστατικά κακόβουλης χρήσης τους, όπως έχουμε δει κατά καιρούς να συμβαίνει στο Facebook.

Οσο για τον τρόπο χρήσης σκιαγραφείται ένα μάλλον συντηρητικό προφίλ. Μόλις το 25% δοκιμάζει τις νέες εφαρμογές του facebook, πράγμα που δείχνει πως οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται στην "απλή" τους μορφή.

Τέλος, η έρευνα αναλύει και την κοινωνικότητα των χρηστών. Ενας στους δύο δηλώνει ότι έχει συνεθεί με περισσότερους από 100 φίλους, ενώ το 45% δηλώνει πως γνωρίζει προσωπικά (δηλαδή από τον πραγματικό κόσμο) μέχρι και τους μισούς ανθρώπους με τους οποίους έχει συνδεθεί μέσω μιας υπηρεσίας όπως είναι το Facebook.


AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain