Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

Διαφημίσεις στο news feed του Facebook Ετοιμαστείτε για «ανακάτεμα» των διαφημίσεων μέσα στη ροή ειδήσεων (news feed) του Facebook




Το Facebook έχει ανάγκη από χρήματα και άρα από διαφήμιση, με αποτέλεσμα, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times, να υιοθετεί από τη νέα χρονιά ένα νέο τρόπο διαφημίσεων, μέσα στη ροή ειδήσεων του προφίλ των χρηστών. Σύμφωνα με το δημοσίευμα των Financial Times, η εισβολή των διαφημίσεων στο news feed των χρηστών αναμένεται να υλοποιηθεί στις αρχές του 2012, με στόχο τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα της εκάστοτε διαφήμισης (και άρα μεγαλύτερα χρηματικά ποσά για το Facebook).


Η ενέργεια αυτή προβληματίζει την εταιρεία, καθώς είναι αναμενόμενο ότι θα υπάρξει γκρίνια από την πλευρά των χρηστών, όπως είχε γίνει και το 2006, όταν το Facebook προχώρησε στην εμφάνιση διαφημίσεων στον ίδιο χώρο, την οποία σταμάτησε μετά από μικρό χρονικό διάστημα εφαρμογής, λόγω της έντονης αντίδρασης. Για αυτό το λόγο, το Facebook αναμένεται να κινηθεί προς τη λογική των «Sponsored Stories» οι οποίες θα χρησιμοποιούν τις ειδοποιήσεις για τα likes των φίλων στα διάφορα brands ή τα σχόλιά τους και θα τις πακετάρουν σε μια μορφή διαφήμισης.
Και εδώ όμως εγείρονται ερωτηματικά που αφορούν τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας που έχουν κάνει οι χρήστες και κατά πόσο αυτές θα τηρούνται. Για παράδειγμα, αν κάποιος φίλος σας έχει ως ρύθμιση να μην εμφανίζονται τα σχόλιο του, τι θα συμβαίνει εφόσον κάνει κάποιο σχόλιο στη σελίδα μιας μάρκας; Θα χρησιμοποιείται για κάποια διαφήμιση ή όχι; Αντίστοιχα, δεν έχουν διευκρινιστεί κάποιοι άλλοι κανόνες, όπως ο χώρος στον οποίο θα εμφανίζεται μια διαφήμιση. Για παράδειγμα, όπως αναφέρουν οι Financial Times, σε ένα περιοδικό ή μια εφημερίδα, ποτέ μια διαφήμιση αεροπορικής εταιρείας δεν εμφανίζεται δίπλα σε μια είδηση ενός αεροπορικού δυστυχήματος. Όμως στο Facebook όπου οι διαφημίσεις θα αναμειγνύονται με τα σχόλια των χρηστών είναι πιο δύσκολο να αποφύγεις ένα τέτοιο ενδεχόμενο. 

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain