Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

Γιατί το Facebook δεν χρειάζεται το δικό του κινητό

Τα νούμερα του Facebook συνήθως ζαλίζουν, καθώς πρόκειται για ένα πραγματικό φαινόμενο. Έχουμε γράψει στο παρελθόν ότι το Facebook δείχνει να θέλει να εξελιχθεί (και το έχει καταφέρει σε ένα βαθμό) σε ένα Internet μέσα στο Internet. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ και η παρέα του «καίγονται» να αποκτήσουν το δικό τους κινητό.
Τις τελευταίες ημέρες επανήλθε στο προσκήνιο το σενάριο περί ενός Facebook κινητού. Πρόκειται για ένα σίριαλ που έχουμε ξαναδεί αρκετές φορές τα τελευταία 2-3 χρόνια. Το αποτέλεσμα ήταν η HTC να παρουσιάσει δύο συσκευές με εξειδικευμένο πλήκτρο για απευθείας πρόσβαση στο Facebook και τη Vodafone να διαθέτει ένα κινητό που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τη μεγαλύτερη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης. Την ίδια στιγμή, το Facebook έχει λανσάρει εξαιρετικά mobile apps για όλες τις πλατφόρμες που προσφέρουν μία πάρα πολύ καλή εμπειρία σε σχέση με την desktop έκδοση.

Χρειάζεται, λοιπόν, το Facebook να φτιάξει το δικό του κινητό; Μάλλον όχι. Ή αν το κάνει, δεν θα έχει κανένα νόημα. Όπως δεν θα είχε νόημα να το κάνει και κάποια άλλη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης.

Στο τελευταίο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη, ο Δημήτρης είχε ρωτήσει τον Ντικ Κοστέλο, τον διευθύνοντα σύμβουλο του Twitter, αν η έτερη δημοφιλής υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης θέλει να δημιουργήσει το δικό της κινητό και η απάντηση ήταν μονολεκτική: «Όχι». Πολύ απλά, δεν το χρειάζεται, όπως δεν το χρειάζεται και το Facebook. Από τη στιγμή που σε όλες τις πλατφόρμες η ενημέρωση για νέα posts ή tweets εμφανίζεται στην οθόνη της συσκευής με τρόπο αντίστοιχο των νέων SMS ή των αναπάντητων κλήσεων, η δημιουργία ενός εξειδικευμένου κινητού δεν θα μπορούσε να προσφέρει κάτι παραπάνω στην εμπειρία χρήσης της υπηρεσίας. Γιατί αυτό είναι το ζητούμενο: τι παραπάνω θα μπορούσε να έχει ένα Facebook ή ένα Twitter κινητό; Στην περίπτωση του Facebook, το μόνο που θα είχε ίσως λίγη σημασία είναι να προσφέρει τη δυνατότητα για video κλήσεις μέσω του Facebook. Αλλά και γι’ αυτό το μόνο που χρειάζεται είναι ένα update της υπάρχουσας εφαρμογής του app για το iOS, το Android, τα WP7, το Blackberry ή το Symbian. Τίποτα παραπάνω. Από την άλλη πλευρά, η δημιουργία ενός Facebook κινητού προϋποθέτει και την ανάγκη δημιουργίας ενός δικτύου διανομής ή έστω σύναψης συνεργασιών με παρόχους ή αλυσίδες λιανικού εμπορίου. Πόσο, άραγε, θα ήθελε να κάνει κάτι τέτοιο το Facebook, έχοντας, άλλωστε, δει τη Google να αποτυγχάνει παταγωδώς όταν προσπάθησε να πουλήσει μόνο online μία συσκευή που έφερε μόνο το εμπορικό σήμα της Google;

Υπάρχει, βέβαια, και η άποψη ότι από τη στιγμή που το Facebook προσπαθεί να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα, χρειάζεται να έχει και μία hardware πλατφόρμα. Αλλά, μέχρι στιγμής, έχει αποδειχτεί ότι δεν το χρειάζεται. Είναι τόσο η δύναμη του που η Apple, η Google και η Microsoft σπεύδουν να συνεργαστούν με το Facebook στο χώρο της κινητής και όχι να το απομονώσουν. Μόνο αν αποφάσιζαν να ακολουθήσουν κοινή στρατηγική, ίσως και να το τολμούσαν. Αλλά, έχει αποδειχτεί ότι μία τέτοια κίνηση θα λειτουργούσε ως μπούμερανγκ. Άλλωστε, το να φτιάξεις ένα κινητό δεν είναι και τόσο δύσκολο.

Πηγή: deasy

 

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain