Τετάρτη, 17 Αυγούστου 2011

Web 2011: Μικρότερο εύρος προσοχής και λιγότερες σελίδες/σάιτ



Αναλόγως της θέσης που έχει κανείς στην αγορά του Ίντερνετ, μπορεί να αξιολογήσει και τα στοιχεία όπως αυτά που δίνει η εταιρεία μετρήσεων του web, KISSmetrics σ' αυτή τη διεύθυνση –οι μετρήσεις της KISSmetrics προέρχονται από τα Google Analytics και αναφέρονται στα στοιχεία που ενδιαφέρουν πάρα πολύ τους marketers: χρόνος παραμονής επισκεπτών στις σελίδες, bounce rate, αριθμός σελίδων σε κάθε επίσκεψη κ.λπ. Επειδή, ωστόσο, όπως αναφέραμε παραπάνω, εμείς μιλάμε από την πλευρά του παρατηρητή τάσεων, προβληματιστήκαμε από τα εν λόγω στοιχεία καθώς ενδεχομένως να δείχνουν άνοδο κάποιων ανησυχητικών χαρακτηριστικών.


Η KISSmetrics χρησιμοποίησε δύο διαστήματα για να κάνει συγκρίσεις: από τον Νοέμβριο του 2009 ως τον Φεβρουάριο του 2010 και από τον Νοέμβριο του 2010 ως τον Φεβρουάριο του 2011. Στο διάστημα αυτό, τα στοιχεία δείχνουν μείωση των σελίδων ανά επίσκεψη (4,5 από 4,9), μείωση του χρόνου παραμονής ανά σάιτ (4:50 λεπτά από 5:49) και ακόμα μείωση και στο bounce rate (47% από 48,2%) –είναι αρκετά προβληματικό, ωστόσο, ότι η χώρα με το υψηλότερο bounce rate είναι η Κίνα, ενώ ακολουθούν αρκετά κοντά και άλλες χώρες που θεωρούνται «ιερά δισκοπότηρα» για τους δυτικούς marketers (Ρωσία, Κορέα, Ινδία, Ιαπωνία κ.α.)

Όπως είπαμε, ωστόσο, αυτό που θεωρούμε εμείς σημαντικό, είναι ότι μειώνεται ο χρόνος παραμονής ανά σάιτ και των σελίδων ανά επίσκεψη· μ’ άλλα λόγια, ότι περιορίζεται το εύρος προσοχής του χρήστη του Ίντερνετ. Και, βεβαίως, μπορούμε να σκεφτούμε πολλές διαφορετικές παραμέτρους που συνεισφέρουν στο πρόβλημα όμως το πρόβλημα παραμένει: όσο περνούν τα χρόνια, οι χρήστες αφιερώνουν στο Ίντερνετ το μερίδιο της προσοχής που θα αφιέρωναν στην τηλεόραση. Είναι αυτό κατ’ ανάγκη κακό; Γνώμη μας είναι ότι κάθε μέσο θα πρέπει να επιτελεί μια λειτουργία και ότι παρόλο που οι λειτουργίες μεταξύ μέσων μπορούν να αλληλεπιδρούν, η βασική λειτουργία καθενός παραμένει. Υπάρχει πραγματικά ανάγκη για μια ακόμα τηλεόραση που απλώς φτάνει σε μας μέσω μιας άλλης συσκευής; 

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain