Στο πλαίσιο της φετινής έκθεσης Gamescom, που διεξήχθη στη Γερμανία
από τις 17 ως τις 21 Αυγούστου, η Sony έκανε μία πολύ ενδιαφέρουσα
ανάλυση του 3D gaming, δίνοντας απαντήσεις σε σχετικά ερωτήματα που όλοι
έχουμε.
Οι gamers δεν αντιδρούν θετικά ή αρνητικά στο 3D gaming ως γενική
ιδέα, αλλά ως πρακτική εφαρμογή. Αν μία τρισδιάστατη υλοποίηση είναι
καλή, τότε οι gamers θα ανταποκριθούν, ενώ αν σε άλλη περίπτωση, το 3D
είναι εμφανές πως δεν δουλεύει, θα το απορρίψουν. Η Sony δεν προσπαθεί
να φτιάξει σε 3D μορφή όλα τα παιχνίδια της, αλλά μόνο όσα πιστεύει ότι
θα προσφέρουν όντως μία ξεχωριστή εμπειρία στους παίκτες. Γι’ αυτό το
λόγο έχει ορίσει 10 κανόνες με τους οποίους πρέπει να συμμορφώνεται κάθε
παιχνίδι που θέλει να πιστοποιηθεί για 3D gaming στο PS3.
Τα δύο «στρώματα» της τρισδιάστατης εικόνας πρέπει να δείχνουν το
ίδιο περιεχόμενο με μικρή οριζόντια απόκλιση, όπως δηλαδή ισχύει και για
τα ανθρώπινα μάτια. Επίσης το στόχαστρο σε ένα first person shooter δεν
πρέπει να τοποθετείται στο βάθος του εχθρού, όπως στα 2D παιχνίδια,
γιατί έτσι η στόχευση σε 3D δεν θα γίνεται σωστά. Αντίθετα το στόχαστρο
πρέπει να κινείται μεταξύ των δύο στρωμάτων, πολύ διακριτικά, ώστε να
διορθώνεται διαρκώς η θέση του ανάλογα με τη γωνία από την οποία βλέπει
το περιεχόμενο ο παίκτης.
Γιατί το Vita δεν έχει τρισδιάστατη οθόνη ώστε να ανταγωνιστεί το
3DS? Μία πολύ καλή ερώτηση, που έχει μία εξ ίσου καλή απάντηση. Για να
δεις σωστά το περιεχόμενο σε μία οθόνη 3D χωρίς γυαλιά, πρέπει να κρατάς
το κεφάλι σου σε σχετικά σταθερή θέση. Ο αισθητήρας κίνησης του Vita,
θα απαιτεί από τους gamers να κινούν όλη την ώρα τη συσκευή προς κάθε
κατεύθυνση, οπότε το παραπάνω δεν θα ήταν εφικτό. Επίσης η Sony ήθελε να
ενσωματώσει μία οθόνη OLED υψηλής ανάλυσης, κάτι το οποίο θα μπορούσε
να γίνει μόνο με 2D τεχνολογία.
Η Sony πιστεύει ότι η μετάβαση στο 3D gaming θα συνεχίσει να
πραγματοποιείται σταδιακά, όπως έχει γίνει μέχρι σήμερα, και όχι με
κάποιο παιχνίδι που θα φέρει την τρισδιάστατη επανάσταση στην αγορά. Σε
αυτό θα βοηθήσει και η συνεχής ενσωμάτωση της τεχνολογίας 3D σε όλο και
περισσότερες τηλεοράσεις όλων των κατασκευαστών. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν
50 εκατομμύρια κάτοχοι PS3 που παίζουν 3D παιχνίδια, ενώ περισσότεροι
από 50 τίτλοι για το PS3 είναι σε μορφή 3D. Η ιαπωνική εταιρεία πιστεύει
επίσης ότι ο βέλτιστος τρόπος για να απολαύσεις σήμερα το 3D είναι με
την τεχνολογία γυαλιών active shutter.
Επίσης λέει ότι οι τηλεοράσεις με 3D χωρίς γυαλιά είναι προβληματικές
γιατί στέλνουν διαφορετική εικόνα σε κάθε μάτι, οπότε το αποτέλεσμα δεν
φαίνεται σωστά όταν ο θεατής κινείται ή όταν υπάρχουν περισσότεροι
θεατές στο δωμάτιο. Η καλύτερη λύση είναι η έρευνα επάνω σε μία
τεχνολογία που λέγεται integral imaging, σύμφωνα με την οποία μία εικόνα
καταγράφεται σε 3D σαν πολλές μικρές εικόνες από καμπυλωτούς φακούς.
Έτσι από όποια γωνία και αν δεις αυτή την εικόνα, θα εμφανιστεί με τον
ανάλογα ρεαλιστικό φωτισμό. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να βλέπουμε
πραγματικό 3D από μεγάλη γωνία θέασης, όμως η ενσωμάτωση του integral
imaging στις τηλεοράσεις 3D είναι μία πολύ δύσκολη θεωρία που βρίσκεται
ακόμα στο στάδιο της έρευνας.
Η προσαρμογή των παιχνιδιών σε μορφή 3D είναι μία διαδικασία που
απαιτεί λίγα χρήματα, λίγο χρόνο και λίγο προσωπικό, οπότε είναι πολύ
εύκολα εφικτή. Στο παρελθόν, μπορούσες να έχεις καλή ποιότητα 3D μόνο σε
μεγάλο κόστος, ενώ οι πιο οικονομικές λύσεις απλά δεν άξιζαν. Σήμερα
μπορούμε να έχουμε τρισδιάστατη εικόνα με full HD ανάλυση, σε πολύ
χαμηλό κόστος. Σύμφωνα με τη Sony, αυτός είναι ο κυριότερος λόγος που το
3D θα πετύχει στην αγορά, αυτή τη φορά, χωρίς όμως να αντικαταστήσει το
2D, αλλά συνυπάρχοντας αυτό.