Ομολογουμένως μας εξέπληξε όταν το πρωτοείδαμε. Όμως αν το καλοσκεφτεί κανείς, έχει νόημα: η διαδικασία πρόσληψης νέων στελεχών είναι μια αρκετά κουραστική και χρονοβόρα διαδικασία, οπότε οι επιχειρήσεις έχουν κάθε λόγο να θέλουν να την απλοποιήσουν –ιδιαίτερα αν πρόκειται απλώς να προσθέσουν λίγες γραμμές κώδικα στο σάιτ τους. Κάπως έτσι φαίνεται ότι σκέφτηκε η LinkedIn προκειμένου να λανσάρει το εργαλείο Apply with LinkedIn, το οποίο κάνει ακριβώς αυτό που λέει το όνομά του: προσφέρει στο σάιτ του εργοδότη τη δυνατότητα να δεχτεί αιτήσεις από πιθανούς εργαζόμενους μέσω του δημοφιλούς επαγγελματικού SNS.
Ο τρόπος που λειτουργεί το εργαλείο είναι αρκετά απλός, τόσο για την επιχείρηση όσο και για τον υποψήφιο και λαμβάνοντας υπόψη ότι το LinkedIn έχει ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια μέλη, είναι σχεδόν βέβαιο ότι πολύ σύντομα θα αρχίσουμε να βλέπουμε το Apply with LinkedIn σε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις.
Και βέβαια το LinkedIn είναι η κορυφή του παγόβουνου –μεγάλη κορυφή, αναμφίβολα, αλλά κορυφή. Σύμφωνα με την εταιρεία JobVite, η οποία ειδικεύεται σε λογισμικό σχετικό με την πρόσληψη νέων στελεχών, η τάση είναι γενικότερη: το 89% των αμερικανικών επιχειρήσεων, χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα για την αναζήτηση συνεργατών. Από τις εταιρείες αυτές, το 64% δηλώνει ότι έχει ήδη κάνει προσλήψεις μέσω SNS και το 55% ότι σκοπεύει να επενδύσει περισσότερα σ’ αυτόν τον τομέα την ερχόμενη χρονιά. Από την πλευρά αυτών που αναζητούν εργασία, ο αριθμός που δίνει η έρευνα είναι επίσης εντυπωσιακός: 14,4 εκατομμύρια εργαζόμενοι, χρησιμοποίησαν τα SNS για να βρουν την τελευταία τους δουλειά.
Ένα σχετικό σχόλιο που διαβάσαμε στο Read Write Web και το οποίο προσυπογράφουμε ως ενδιαφέρον είναι ότι παρότι οι εταιρείες χρησιμοποιούν πρωτίστως το LinkedIn, οι υποψήφιοι χρησιμοποιούν περισσότερο το Facebook· προφανώς υπάρχει εδώ μια ενδιαφέρουσα διαφορά φάσης μεταξύ της νοοτροπίας των μεν και των δε που ίσως θα πρέπει να προβληματίσει αμφότερους!