Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011

Πως η Apple είναι χρόνια μπροστά από τον ανταγωνισμό



Είναι γνωστό ότι η Apple διαθέτει ένα τεράστιο ποσό χρημάτων με το οποίο μπορεί κυριολεκτικά να εξαγοράσει οποιαδήποτε εταιρεία επιθυμεί.


Αυτό που κάνει, όμως, είναι να εκμεταλλεύεται αυτά τα χρήματα για να εξασφαλίζει τεχνολογίες που κανείς άλλος δεν μπορεί να έχει και έτσι να κυκλοφορεί προϊόντα μοναδικά που δεν μπορεί να φτάσει κανείς άλλος.

Τον τρόπο με τον οποίο το καταφέρνει αυτό η Apple εξηγεί ένα ανώνυμος χρήστης στο Quora:

Όταν νέες τεχνολογίες πρωτοεμφανίζονται (touchscreens, chips, LED οθόνες) είναι πολύ ακριβές για να παραχθούν και η κατασκευή ενός εργοστασίου για την μαζική τους παραγωγή είναι ακόμα πιο ακριβή. Πολλές φορές το περιθώριο κέρδους είναι πολύ μικρό και συνεχώς μειώνεται καθώς τα υλικά αυτά μαζοποιούνται, οπότε οι εταιρείες δεν μπορούν να συγκεντρώσουν το απαραίτητο κεφάλαιο για να καλύψουν το κόστος.
Αυτό που κάνει η Apple είναι να χρησιμοποιεί το τεράστιο αποθεματικό που διαθέτει για να καλύψει μερικά από τα κόστη κατασκευής του εργοστασίου με αντάλλαγμα αποκλειστικά δικαιώματα χρήσης των υλικών αυτών για συγκεκριμένη περίοδο χρόνου (ίσως 6 με 36 μήνες) και μετέπειτα με έκπτωση. Αυτό έχει δύο πλεονεκτήματα:
Η Apple έχει πρόσβαση σε νέα υλικά και τεχνολογίες μήνες ή χρόνια πριν τους ανταγωνιστές της. Αυτό επιτρέπει τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων που είναι αδύνατο να αντιγραφούν. Για παράδειγμα όταν είχε πρωτοκυκλοφορήσει το iPhone κανένας άλλος κατασκευαστής δεν μπορούσε να αναπαραγάγει τόσο καλά την capacitive οθόνη του. Αυτό δεν ήταν μόνο θέμα software – η Apple απλώς είχε πρόσβαση σε υλικά που κανείς άλλος δεν είχε για να φτιάξει μια συσκευή. Ένα εκπληκτικό παράδειγμα αυτού είναι η τεχνολογία επεξεργασίας αλουμινίου που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των laptop της Apple – αυτό παραμένει ακόμα και σήμερα μυστικό και η Apple συνεχίζει να έχει αποκλειστική πρόσβαση για την κατασκευή υπολογιστών με καλύτερες αντοχές και μικρότερο βάρος.
Φυσικά, οι ανταγωνιστές κάποια στιγμή προλαβαίνουν τις εξελίξεις αλλά όταν συμβεί αυτό η Apple έχει εξασφαλίσει ακόμα μικρότερα κόστη κατασκευής (εξαιτίας της αρχικής συμφωνίας που περιλάμβανε έκπτωση μετά το πέρας της αποκλειστικότητας). Έτσι, η Apple έχει ειδική τιμή για αυτά τα υλικά και το εργοστάσιο παράγει για όλους.

Ο ανώνυμος αυτός χρήστης χαρακτηρίζει τον Steve Jobs ως υπεύθυνο για αυτή την στρατηγική αποκλειστικής χρησιμοποίησης καναλιών διανομής που εξασφαλίζει τεχνολογίες χρόνια μπροστά από τον ανταγωνισμός.

Ο ίδιος συνεχίζει:

Όταν αυτές οι τεχνολογίες (ή συγκεκριμένα οι τεχνικές μαζικής παραγωγής) εμπορευματοποιηθούν ικανοποιητικά, η Apple μπορεί να ανταγωνιστεί ικανοποιητικά στο κόστος. Είναι μύθος ότι η Apple φτιάχνει μόνο premium προϊόντα – τα φτιάχνει όπως πρέπει, αλλά αυτό είναι επειδή είναι κυριολεκτικά πιο προηγμένα από οτιδήποτε άλλο (η υψηλή τιμή δεν είναι μόνο για το design) και μόλις η γραμμή παραγωγής δεν θεωρείται πια premium μπορούν να παραχθούν πιο φθηνά από τους ανταγωνιστές επιφέροντας μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, περισσότερα μετρητά, κάτι που συνιστά τη συνέχιση του κύκλου.
[via macuser.gr]

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain