Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

Google 'think CPG' Συνάντηση κορυφής για την καταναλωτική συμπεριφορά



Ολοκληρώθηκε η πρώτη συνάντηση της Google «think CPG: The Zero Moment of Truth», στην Ελλάδα.

Στόχο είχε την παρουσίαση στοιχείων σχετικά με τo νέο πλέον τρόπο που οι καταναλωτές καταλήγουν σε αγορές προϊόντων του κλάδου Consumer Packaged Goods (CPG) και το ρόλο της online επικοινωνίας.

Πιο συγκεκριμένα, έρευνες καταναλωτικής συμπεριφοράς της Google έχουν δείξει ότι ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν σε φυσικά καταστήματα, επηρεάζεται σημαντικά από τη χρήση online Μέσων και κατά συνέπεια αποδεικνύεται ότι η επένδυση σε online διαφήμιση έχει θετικά αποτελέσματα και στις πωλήσεις σε φυσικά καταστήματα.

Σήμερα, όλο και περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν online Μέσα προκειμένου να πραγματοποιήσουν την έρευνά τους πριν προχωρήσουν σε κάποια αγορά. Δεδομένου μάλιστα ότι οι καταναλωτές σήμερα, περισσότερο ίσως από ποτέ, θέλουν να μεγιστοποιούν την αξία που λαμβάνουν για ό,τι ξοδεύουν για τις αγορές τους, φαίνεται, πως τις περισσότερες φορές λαμβάνουν τις αποφάσεις τους αναφορικά με την αγορά ενός προϊόντος πολύ πριν επισκεφτούν κάποιο φυσικό κατάστημα.

Συγκεκριμένα επ’ αυτού, η Google παρουσίασε στους παρευρισκόμενους την έννοια του «The Zero Moment of Truth», μία έννοια που δημιουργήθηκε βάσει του όρου «The First Moment of Truth» της Procter & Gamble που ορίζει την πρώτη επαφή μεταξύ ενός καταναλωτή και ενός προϊόντος στο ράφι ενός καταστήματος.

Δεδομένης της αύξησης της διείσδυσης του internet και της χρήσης των μηχανών αναζήτησης, μεγάλο μέρος της επαφής ενός καταναλωτή με ένα brand γίνεται πλέον πριν ο καταναλωτής δει το προϊόν στο ράφι, ένα βήμα πίσω χρονικά δηλαδή, εξ’ού και το The Zero Moment of Truth.

Απόδειξη αυτού του φαινομένου και στην Ελλάδα, είναι ο σημαντικά αυξανόμενος ρυθμός των αναζητήσεων στις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, τους τελευταίους 12 μήνες, όπως: ομορφιά (105%), συνταγές (300%), διατροφή (250%) και περιποίηση μαλλιών (85%).

Επιπλέον σημειώνεται ότι και μετά την επαφή του καταναλωτή με το προϊόν και τη δοκιμή του, αυτός επιστρέφει με αυξανόμενη συχνότητα στο διαδίκτυο, παραθέτοντας τα σχόλιά του, επηρεάζοντας και πάλι το Zero Moment of Truth των επόμενων καταναλωτών.

Η συνάντηση «think CPG: The Zero Moment of Truth» αποτέλεσε το ιδανικό περιβάλλον για κορυφαία στελέχη και ηγέτες της αγοράς να συναντηθούν, να ανταλλάξουν απόψεις και να εξετάσουν στρατηγικές με τις οποίες μπορούν να εκμεταλλευτούν επικείμενες ευκαιρίες, με μία στροφή του ενδιαφέροντος και πάλι προς τον καταναλωτή και την online διαφήμιση.

Στη συνάντηση συμμετείχαν με ομιλίες ο Jeff Cole, Διευθυντής της σχολής USC Annenberg και σύμβουλος κυβερνήσεων και επιχειρήσεων ανά τον κόσμο για την κατάρτιση ψηφιακής στρατηγικής, ο Στέφανος Λουκάκος, Γενικός Διευθυντής της Google Ελλάδος, η Jen Murphy, επικεφαλής της ομάδας τροφίμων και ποτών των ΗΠΑ για την Google και ο Δημήτρης Κόσσυφας, επικεφαλής της ομάδας CPG για την Google Ελλάδος.

Ο Στέφανος Λουκάκος, Διευθυντής της Google Ελλάδος, είπε σχετικά «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς να βασίζουμε τις αποφάσεις μας σε δεδομένα. Είναι βάσει λοιπόν ερευνητικών δεδομένων που καταλήγουμε στο σίγουρο συμπέρασμα ότι σήμερα οι καταναλωτικές επιλογές επηρεάζονται ολοένα και περισσότερο από την online επικοινωνία των συγκεκριμένων προϊόντων»

Επίσης, η Jen Murphy, επικεφαλής της ομάδας CPG της Google στις ΗΠΑ είπε «Για την ελληνική αγορά καταναλωτικών προϊόντων ο δρόμος για την online επικοινωνία μέσω της Google είναι στρωμένος, από τη διεθνή εμπειρία.

Το μόνο που έχουν να κάνουν οι διαφημιζόμενοι είναι τα πειραματιστούν δημιουργικά»

Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το CPG practice της Google μπορείτε να επισκεφτείτε το επίσημο blog της Google στο παρακάτω link

Για περισσότερα στοιχεία αναφορικά με στοιχεία από έρευνες της Google για την καταναλωτική συμπεριφορά, μπορείτε να επισκεφτείτε το παρακάτω link

via fullhd

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain