Ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στον χώρο της αγοράς του Ίντερνετ βρίσκεται τις τελευταίες ώρες σε πάρα πολλά ειδησεογραφικά σάιτ τόσο του ειδικού, όσο και του γενικού Τύπου (εμείς το είδαμε στο Daily Beast, όμως μπορείτε να το βρείτε και σε δεκάδες άλλα σημεία). Η είδηση αποκαλύπτει ότι η Facebook ανέθεσε στην εταιρεία Burson-Marsteller, μια από τις παλιότερες και γνωστότερες πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στον χώρο των δημοσίων σχέσεων να οργανώσει μια μυστική καμπάνια δυσφήμισης της Google.
Η κίνηση της Facebook αποκαλύφθηκε όταν ένας μπλόγκερ και ακτιβιστής που δραστηριοποιείται στον χώρο της προστασίας προσωπικών δεδομένων online, ο Κρίστοφερ Σογκόιαν αποφάσισε να δημοσιοποιήσει τα e-mail που δέχτηκε από εκπροσώπους της Burson-Marsteller και τα οποία αναφέρονταν στην κατάχρηση εκ μέρους της Google του εργαλείου Social Circle· ο εκπρόσωπος της Burson-Marsteller ήθελε να αναθέσει στον κ. Σογκόιαν να γράψει για το συγκεκριμένο ολίσθημα της Google επί πληρωμή αλλά χωρίς να αναφέρει ποιος ήταν ο πελάτης του.
Όταν ο κ. Σογκόιαν ενοχλημένος που η Burson-Marsteller δεν αποκάλυπτε τον πελάτη της, δημοσιοποίησε τα e-mail μην παραλείποντας να κάνει και το σχετικό tweet .
Δημοσιογράφοι της αγοράς άρχισαν να ερευνούν το θέμα παραπάνω και τελικά ο Νταν Λάιονς του Daily Beast αποκάλυψε ότι ο πελάτης τον οποίο η εταιρεία δημοσίων σχέσεων ήθελε να καλύψει ήταν η Facebook. Σύμφωνα με τον Νταν Λάιονς, εκπρόσωπος της εταιρείας παραδέχτηκε ότι όντως προσέλαβε την Burson-Marsteller για να οργανώσει τη συγκεκριμένη «καμπάνια», όμως υπερασπίστηκε την κίνηση με το επιχείρημα ότι η Google πράγματι κάνει κινήσεις που θέτουν σε κίνδυνο το ιδιωτικό απόρρητο των χρηστών.
Φυσικά κανείς δεν πρόκειται να λάβει σοβαρά υπόψη μια τέτοια δήλωση.
Όχι επειδή η Google δεν κρύβει κάποιους σκελετούς στο ντουλάπι της, αλλά επειδή αφενός και το ίδιο το Facebook έχει επανειλημμένως βρεθεί στο στόχαστρο για το θέμα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων και αφετέρου επειδή η διαμάχη με την Google έχει πάρει διαστάσεις –σχεδόν- πολέμου. Αφήνοντας δε κατά μέρος την ηθική των μεγάλων εταιρειών, ας μείνουμε σε κάποια άλλα ερωτήματα που μας αφορούν πιο άμεσα ως καταναλωτές ειδήσεων: αν κάποιος μπλόγκερ φάνηκε αποφασισμένος να μη δεχτεί να συμμετάσχει στην (αναμφίβολα καλοπληρωμένη) καμπάνια δυσφήμισης της εταιρείας, πόσοι άλλοι προτίμησαν να πάρουν τα χρήματα και από πότε; Και αν αυτά συμβαίνουν στις μεγάλες διεθνείς αγορές, είμαστε τόσο αφελείς ώστε να αμφισβητήσουμε ότι –πιθανότατα- συμβαίνουν και στις μικρές και τοπικές;