Σε μία άνευ προηγούμενου αντιπαράθεση δείχνουν να οδηγούνται η Samsung και η LG μετά την απόφαση της τελευταίας να προωθήσει τη δική της τεχνολογία στο χώρο της 3D τηλεόρασης.
Η LG αποφάσισε πως οι νέες 3D τηλεοράσεις τεχνολογίας LCD που θα αρχίσει να πουλά από τον επόμενο μήνα και μας έδειξε την περασμένη εβδομάδα θα βασίζονται στην τεχνολογία FPR (film patterned retarder) χάρη στην οποία τα γυαλιά που χρησιμοποιούνται είναι αντίστοιχα με εκείνα που χρησιμοποιούνται για 3D στους κινηματογράφους, τα οποία αποκαλούνται polarized. Τα γυαλιά αυτά είναι πολύ πιο φθηνά και λιγότερα κουραστικά σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούνται για τις 3D τηλεοράσεις με την τεχνολογία active shutter, την οποία χρησιμοποιούν μέχρι τώρα όλοι οι κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένης και της Samsung, η οποία είναι ο ο κατασκευαστής με τις μεγαλύτερες πωλήσεις 3D τηλεοράσεων παγκοσμίως.
Το θέμα, σύμφωνα με τους Financial Times, πήρε διαστάσεις όταν στελέχη της LG δήλωσαν ότι η Samsung είναι “μία γενιά πίσω” όσον αφορά το 3D. Η απάντηση της Samsung ήταν άμεση καθώς υποστήριξε ότι η διαφορά μεταξύ των δύο τεχνολογιών είναι “σαν τη μέρα με τη νύχτα”, προσθέτοντας ότι “η άποψη της LG ότι προσφέρει εικόνες πλήρους υψηλής ευκρίνειας (full HD) είναι μία προσπάθεια παραπλάνησης των καταναλωτών”.
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν πως η “μάχη” των δύο κορεατικών κολοσσών θυμίζει λίγο εκείνη στη δεκαετία του ‘80 μεταξύ του VHS και του Beta για το σύστημα αναπαραγωγής βιντεοκασσετών. Και ο λόγος δεν είναι άλλος από το ότι Samsung και LG είναι βασικοί προμηθευτές των panels που χρησιμοποιούν στις τηλεοράσεις τους και άλλοι κατασκευαστές. Για παράδειγμα, την τεχνολογία της LG πρόκειται να υιοθετήσουν τόσο η Toshiba όσο και η Philips. Από την άλλη, η Samsung προμηθεύει με panels της Sony, η οποία, όμως, σύμφωνα με την LG, συζητά το ενδεχόμενο να αλλάξει στρατόπεδο.
Πολλά θα κριθούν και από την απόφαση που θα λάβουν Panasonic και Sharp, οι οποίες είναι μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστών τηλεοράσεων, αλλά χρησιμοποιούν δικά τους panels. Αν επιλέξουν και αυτές την τεχνολογία FPR, τότε η LG μάλλον θα έχει κερδίσει το συγκεκριμένο “πόλεμο”.
Σε κάθε περίπτωση, η ιστορία έχει δείξει ότι για να προχωρήσει μία αγορά θα πρέπει να υπάρχει μόνο ένα πρότυπο, διαφορετικά δημιουργείται σύγχιση στον καταναλωτή. Κάτι που σημαίνει ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντες.