Όχι ότι δεν το φανταζόμασταν αλλά άλλο είναι να το υποπτεύεσαι και άλλο να επαληθεύεται από ένα μεγάλο δίκτυο όπως το BBC. Έχουμε και λέμε λοιπόν, σε έρευνα που πραγματοποίησε το αγγλικό δίκτυο ανακάλυψε την ύπαρξη λογαριασμών στο Facebook, οι οποίοι είτε μπορεί να είναι ψεύτικοι, έχοντας όπως φαίνεται ως "κύριο έργο" τη φαινομενική αύξηση της δημοτικότητας των fan pages είτε απέχουν πολύ από το target group που στοχεύουν οι εκάστοτε σελίδες. Είτε ισχύει η μία εκδοχή είτε η άλλη, μπαίνουν ερωτηματικά σχετικά με την αποτελεσματικότητα των... likes για τις εταιρείες.
Ειδικότερα, το BBC δημιούργησε μια τέτοια σελίδα στο facebook μιας αγγλικής εταιρείας με... ανύπαρκτο αντικείμενο λειτουργίας. Όταν η συγκεκριμένη σελίδα ξεπέρασε τα 3.000 likes άρχισε η έρευνα των λογαριασμών αυτών με στόχο να διευκρινιστεί η ταυτότητά τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, πολλά likes προέρχονταν από χώρες, όπως η Αίγυπτος, οι Φιλλιπίνες με αντικρουόμενα προσωπικά στοιχεία και προφίλ. Παράδειγμα, λογαριασμός με έτος γέννησης το 1997 ήταν manager στη Chevron το 2010, ενώ αντίστοιχα σε λογαριασμό με όνομα Ahmed Ronaldo, εμφανιζόταν ως έδρα το Κάιρο και ως δουλειά ότι ήταν υπάλληλος στη Ρεάλ Μαδρίτης. Επιπλέον, σε πολλές περιπτώσεις από τις παραπάνω, οι λογαριασμοί είχαν έως και 5.000 likes σε fan pages.
Η έρευνα και η δημοσιοποίηση της από το BBC έρχεται να προστεθεί στη γενικότερη κουβέντα που έχει ξεσπάσει σχετικά με την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης στο Facebook, όπου το τελευταίο διάστημα το δημοφιλές social network έχει δεχθεί σημαντικά χτυπήματα.