Το λανσάρισμα του πανευρωπαϊκού δείκτη που θα καταγράφει όλες τις διαθέσιμες εφαρμογές για αγορές μέσω κινητού στην Ευρώπη με την ονομασία Mobile Top App Index by MasterCard ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια του World Retail Congress η MasterCard.
O δείκτης θα καταγράψει και θα βαθμολογήσει τις καλύτερες εφαρμογές κινητών σε 36 ευρωπαϊκές αγορές και θα δώσει στοιχεία για τον τρόπο που οι καταναλωτές χρησιμοποιούν την κινητή τεχνολογία για αγορές on the go. Μάλιστα, οι καλύτερες εφαρμογές κινητών για αγορές στην Ευρώπη, σε 20 κατηγορίες, θα ανακοινωθούν στο Mobile World Congress το Μάρτιο του 2015.
Η επιλογή θα γίνει από μια ομάδα ειδικών της MasterCard, σε στενή συνεργασία με τον Dr. Carsten Sørensen, Συνεργάτη Καθηγητή Ψηφιακής Καινοτομίας στο London School of Economics and Political Science, οι οποίοι και θα αξιολογήσουν τις εφαρμογές. Πέρα όμως από την αξιολόγηση των εφαρμογών, το Mobile App Index έχει ως στόχο να βοηθήσει τους καταναλωτές να βρουν το app για αγορές που χρειάζονται και ταυτόχρονα να αποτελέσει έναν οδηγό που θα βοηθήσει όλο το οικοσύστημα να αναπτυχθεί, λειτουργώντας έτσι ως καταλύτης για όλη τη βιομηχανία
Πριν το λανσάρισμα του Δείκτη Μobile Top App από τη MasterCard, διεξήχθη έρευνα κατά την οποία οι καταναλωτές ερωτήθηκαν σχετικά με τον τρόπο που χρησιμοποιούν τώρα τις εφαρμογές των κινητών τους για τις αγορές τους.
• Περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους χρήστες smartphone έχουν ήδη εγκαταστήσει στο κινητό τους εφαρμογές για αγορές, ενώ το 56% αυτών των καταναλωτών χρησιμοποιεί αυτές τις εφαρμογές τακτικά. Το 38% των Ευρωπαίων χρηστών smartphone είπαν ότι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές κινητών για αγορές μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
• Οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές για αγορές είναι εκείνες που επιτρέπουν τα mobile top ups (δηλαδή την πίστωση) και βοηθούν τους χρήστες να επιλέξουν και να αγοράσουν ποικίλο περιεχόμενο από τα Μέσα. Η αγορά on the go προϊόντων μόδας ή ομορφιάς καθώς και εισιτηρίων για ψυχαγωγία, γίνεται επίσης πολύ δημοφιλής. Περίπου το 30% των χρηστών που χρησιμοποιούν τακτικά εφαρμογές δήλωσε ότι έχει χρησιμοποιήσει τέτοιες υπηρεσίες.
• Αν και η ασφάλεια παραμένει η κεντρική ανησυχία για τους αγοραστές μέσω κινητού, η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι αν οι καταναλωτές νιώσουν ότι οι αγορές μέσω της εφαρμογής στο κινητό τους «εξοικονομεί» χρήματα ή τους διευκολύνει, το 60% θα έκανε αγορές ευχαρίστως μέσα από μια εφαρμογή κινητού πιο συχνά.