Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2013

Facebook: εξελίσσεται σε μηχανή αναζήτησης Μετωπική σύγκρουση με Google αφού τελικός στόχος θα είναι λογικά η διαφήμιση



Σε μια μηχανή αναζήτησης εξελίσσεται το Facebook, μετά τη σημερινή ανακοίνωσή του, στην οποία έγινε η παρουσίαση του Graph Search. Του «τρίτου πυλώνα» μετά το Newsfeed και το Timeline, όπως ανέφερε ο Mark Zuckerberg, στο ξεκίνημα της εκδήλωσης. Τι είναι το Graph Search; Όσο μπορούμε να διακρίνουμε από όσα μεταφέρουν τα ξένα μέσα που είναι παρόντα στην εκδήλωση, είναι μια βελτιωμένη μηχανή αναζήτησης μέσα στο Facebook, με την οποία μπορείς να ρυθμίσεις βάσει πολλών παραμέτρων ότι ψάχνεις μέσα στο ίδιο το social network.

Ειδικότερα, από τα παραδείγματα που έγιναν μέσα στο πλαίσιο της εκδήλωσης είδαμε ότι ο χρήστης θα μπορεί να κάνει αναζητήσεις βάσει γεωγραφικής θέσης, περιεχομένου που τον ενδιαφέρει, δραστηριότητας και πολλών ακόμη. Τα αποτελέσματα για παράδειγμα μιας αναζήτησης για το Game of Thrones φέρνουν ως αποτέλεσμα όλους τους φίλους μας που τους αρέσει η συγκεκριμένη σειρά. Και μάλιστα, η σειρά τους ξεκινάει από τους πιο κοντινούς μας. Αντίστοιχα, η εμφάνιση των φωτογραφιών μπορεί να γίνει βάσει των likes και των πιο κοντινών μας φίλων. Στα εστιατόρια, μπορείς να βρεις ποιοι από τους φίλους σου έχουν βρεθεί εκεί και ποια έχουν τα περισσότερα likes. Με το Graph Search μπορείς να αναζητάς και άγνωστους ανθρώπους-χρήστες του Facebook με κοινά ενδιαφέροντα. H λίστα των φίλτρων-παραμέτρων, όπως φάνηκε στην εκδήλωση είναι πολύ μεγάλη, βελτιώνοντας την εμπειρία και τις δυνατότητες μέσα στο social network. Και το καλύτερο: η αναζήτηση μπορεί να γίνει με μία ερώτηση όπως κάνουμε σε φυσικό λόγο (π.χ. θέλω ένα εστιατόριο στο κέντρο της Αθήνας που πηγαίνουν εργένηδες φίλοι ηλικίας από 25-35, κ.λπ.). Σε μια φράση, πέρα από την ουσιαστικότερη αναζήτηση που μπορούμε να κάνουμε πλέον μέσα στο Facebook, το τελευταίο αποκτάει όλο και περισσότερες πληροφορίες για τις συνήθειές μας.
Όπως γίνεται αντιληπτό, τίθονται αρκετά ζητήματα προσωπικών δεδομένων και κατά πόσο αυτά εκμεταλλεύονται από το Facebook (τα οποία βέβαια οι άνθρωποι της εταιρείας είπαν ότι θα σεβαστούν), ενώ το σημαντικότερο συμπέρασμα είναι ότι αυτές οι νέες δυνατότητες έχουν ως στόχο την αποτελεσματικότερη διαφήμιση στο Facebook. Όπως λοιπόν η Google βλέπει τις αναζητήσεις μας και μας φέρνει σχετικές διαφημίσεις, έτσι προφανώς θέλουν να γίνει το παιχνίδι και μέσα στο Facebook οι άνθρωποι της ομώνυμης εταιρείας. Το γεγονός πλέον ότι το Facebook θα μπορεί να σερβίρει ακόμα πιο στοχευμένη διαφήμιση μέσα στο «site» είναι ένα δέλεαρ, το οποίο θα προσελκύσει -πιθανότατα- τον κόσμο της διαφήμισης και θα ανεβάσει τα έσοδα της εταιρείας.

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain