Κάποιοι θα το θεωρούσαν μεγάλη επιτυχία: περισσότερες από 2000 εφαρμογές για μια πλατφόρμα που στην πραγματικότητα δεν έχει βγει ακόμα στην αγορά. Όμως στην πραγματικότητα, οι 2188 εφαρμογές που έχουν στο ενεργητικό τους τα Windows 8 είναι ένας (ακόμα;) λόγος για να μην αισθάνονται καλά οι επικεφαλής του Ρέντμοντ καθώς ο αριθμός δίνει ένα μέτρο, έστω και προκαταβολικό, για το πώς αντιμετωπίζουν οι developers την επερχόμενη πλατφόρμα. Και με δεδομένο ότι μεσολαβεί μόνο ένας μήνας ως το επίσημο λανσάρισμα των "κινητών" Windows, η κατάσταση δεν επίκειται να αλλάξει σύντομα, πράγμα που σημαίνει ότι το Windows Store που θα δουν οι χρήστες στις συσκευές τους θα είναι σημαντικά υποδεέστερο από αυτά που βλέπουν οι χρήστες των iOS και Android.
Πόσο υποδεέστερο; Από τα στοιχεία που μπορεί να βρει κανείς στο Internet, το Appstore της Apple πρέπει αυτή τη στιγμή να έχει ξεπεράσει τους 750.000 τίτλους με το Google Play να ακολουθεί με περισσότερες από 450.000 εφαρμογές. Και βεβαίως η σύγκριση μεταξύ δύο υπαρχουσών και καθιερωμένων πλατφορμών από τη μια και μιας που χρειάζεται ένα μήνα ακόμα μέχρι να βγει στην αγορά είναι λίγο, και ας μου συγχωρεθεί το λογοπαίγνιο "apples and oranges", όμως καθώς τη θέση των "oranges" παίζει (αναγκαστικά) η πλατφόρμα της Microsoft, το ξεκίνημα των Windows 8 θα έπρεπε να είναι κάπως πιο θεαματικό. Εκτός αν η βασίλισσα του software έχει κάποιο κρυμμένο άσσο στο μανίκι της.
Μόνο που τα πράγματα δε δείχνουν κάτι τέτοιο. Και μια ματιά σε μια σχετική online συζήτηση που μου επεσήμανε ένας φίλος developer δίνει μερικές αιτίες οι οποίες όλες καταλήγουν στα γνωστά προβλήματα που έχουν ταλαιπωρήσει τη Microsoft και στο παρελθόν: ξαφνικές αλλαγές στο περιβάλλον ανάπτυξης, αδυναμία χρήσης συγκεκριμένων εργαλείων (και κυρίως ανοιχτών) και γενικά απόσταση από τους third party developers υποκινούμενη από τη γνωστή στάση της εταιρείας να θέλει να διατηρεί όσο το δυνατόν περισσότερο τον έλεγχο των προϊόντων της.
Όχι ότι η Apple είναι πολύ διαφορετική -για την ακρίβεια είναι χειρότερη. Όμως η Apple έχει καταφέρει (για λόγους στους οποίους έχουμε αναφερθεί κατ' επανάληψη) να δημιουργήσει μια τεράστια ζήτηση για τα προϊόντα της και έτσι να πάρει με το μέρος της και μια μεγάλη μερίδα developers. Από την άλλη πλευρά, η Google δε χρειάστηκε να το κάνει με το Android καθώς το έχει κρατήσει αρκετά ανοιχτό ώστε πολλοί να αισθάνονται ότι χτίζοντας κάτι γι αυτό, συμβάλλουν στην κουλτούρα του Internet. Και από αυτή την άποψη, η θέση της Microsoft που δεν είναι ούτε "σέξι" σαν την Apple, ούτε συμπαθής στους χάκερ και που μπαίνει στο παιχνίδι αργά μοιάζει να είναι αρκετά δύσκολη.