Έχω ξαναγράψει για τα ιαπωνικά SNS, όμως αυτή τη φορά το ενδιαφέρον ενδέχεται να αποδειχθεί περισσότερο... οικουμενικό: πρόκειται για την περίπτωση του Line, ενός app και της αντίστοιχης υπηρεσίας που έχει καταφέρει εντός δεκατριών μηνών (ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2011) να αποκτήσει περισσότερους από 48 εκατομμύρια χρήστες σε περισσότερες από 230 χώρες.
Τι προσφέρει; Τη δυνατότητα γραπτών μηνυμάτων και φωνητικής συνομιλίας από κινητό σε κινητό –κάτι δηλαδή σαν το Skype, αλλά με τη διαφορά ότι μπορεί κανείς να ανοίξει λογαριασμό χρησιμοποιώντας μόνο τον αριθμό του κινητού του και όχι ένα συγκεκριμένο ζευγάρι username και password_admin. Παρότι μοιάζει να πρόκειται για πράγματα που μπορεί να βρει κανείς παντού, οι ρυθμοί ανάπτυξής του (εντός και εκτός Ιαπωνίας), είναι τόσο γρήγοροι που ήδη έχει κινήσει το ενδιαφέρον εταιρειών μεγέθους Coca-Cola ως χώρος διαφήμισης (μέσω πληρωμένων «γραμματοσήμων» -δηλαδή εικονιδίων- για τα μηνύματα). Θυμίζω ως μέτρο, ότι το Facebook έχει μόλις δέκα εκατομμύρια ιάπωνες χρήστες.