Σάββατο 26 Μαΐου 2012

Είμαι online άρα... ζω

Τις πτυχές της ικανοποίησης της ζωής στην πόλη με βάση το περιβάλλον και την κοινωνική δικτύωση σε 13 μεγάλα αστικά κέντρα (συνολικού πληθυσμού 100 εκατομμυρίων ανθρώπων) εξετάζει η νέα έκθεση της ερευνητικής ομάδας του ConsumerLab της Ericsson.

Όπως διαπιστώνεται από τα αποτελέσματα, ανάμεσα στα οφέλη που απολαμβάνουν οι κάτοικοι των πόλεων την τέταρτη υψηλότερη θέση κατέχει η κάλυψη δικτύου κινητής τηλεφωνίας, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό αν λάβουμε υπόψη ότι αυτή η παράμετρος βρίσκεται ανάμεσα σε βασικά στοιχεία της επιβίωσης και της καθημερινότητας, όπως η παροχή νερού και η διαθεσιμότητα κοινωνικών χώρων, από καφετέριες μέχρι εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας.
Στον αντίποδα, η ατμοσφαιρική μόλυνση και η έλλειψη χώρων στάθμευσης είναι οι δύο σημαντικότερες πηγές δυσαρέσκειας.
Η έρευνα φανερώνει ότι οι κάτοικοι των πόλεων για να ξεπεράσουν εμπόδια που δημιουργεί η αύξηση του πληθυσμού των πόλεων, χρησιμοποιούν τον Τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών ως μέσο για βιώσουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία της ζωής στην πόλη. Για παράδειγμα η αύξηση της κίνησης στου αυτοκινητόδρομους έχει ως συνέπεια τη χρήση αυτών των υπηρεσιών (real time ενημέρωση για διαδρομές, GPS) που θα βοηθήσουν τους κατοίκους να μειώσουν το μέσο χρόνο που δαπανούν στην κυκλοφορία. Η κίνηση προκαλεί κίνηση (σε δεδομένα) όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η έρευν, καθώς το 40% των ανθρώπων που ζουν σε πόλεις χρησιμοποιούν smartphones και βασίζονται στη mobile πληροφόρηση για την επίλυση καθημερινών θεμάτων.
Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, μερικά από τα σημαντικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η ζωή στην πόλη είναι η πρόσβαση σε εστιατόρια, καφετέριες, εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας και καταστήματα. Οι άνθρωποι στις πόλεις είναι περισσότερο δραστήριοι κοινωνικά, και ο κοινωνικός τους κύκλος έχει μεγαλύτερα περιθώρια εξέλιξης σε σχέση με ανθρώπους που δεν ζουν σε πόλεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά μέσο όρο ο κάτοικος της πόλης δαπανά περίπου 2,5 ώρες της ημέρας για κοινωνικοποίηση, με το χρονικό διάστημα της online κοινωνικοποίησης έχει αγγίξει πλέον τα 45 λεπτά.
Η έρευνα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της παρουσίας της Ericsson στο New Cities Summit στο Παρίσι.
Για την ολοκληρωμένη έκδοση της έρευνας μπορείτε να πατήσετε εδώ.

Πηγή: deasy

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain