Μπορεί η διακίνηση προϊόντων που προστατεύονται από τους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας να αντιμετωπιστεί με δικαστικές αποφάσεις και με εξώδικα; Αμφιβάλλουμε, αλλά δεν έχουν την ίδια άποψη με εμάς οι εταιρείες-κάτοχοι των πνευματικών δικαιωμάτων και οι εκπρόσωποί τους.
Η Google έχει μια μεγάλη ενότητα για θέματα διαφάνειας. Εκεί διατηρεί και μια περιοχή στην οποία μπορείς να δεις πόσες διευθύνσεις έχει εξαιρέσει προκειμένου αυτές να μην εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οι συγκεκριμένες διευθύνσεις υποδεικνύονται από φορείς όπως εταιρείες που αναπτύσσουν λογισμικό, κινηματογραφικά στούντιο, δισκογραφικές εταιρείες και εκπρόσωποι όλων αυτών.
Τον περασμένο μήνα η Google απέσυρε από τα αποτελέσματα αναζήτησης 1,25 εκατ. διευθύνσεις, σε περισσότερα από 24.000 domains και μετά από αιτήματα που κατέθεσαν 1.300 εταιρείες και 1.100 εκπρόσωποί τους.
Οι αριθμοί είναι εδώ και μπορείς να κάνεις τις αναζητήσεις που θέλεις. Ενα σχόλιο μόνο: Φτάνουν αυτά τα μέτρα; Οχι, για περισσότερο από 10 χρόνια οι εταιρείες κυνηγούν την πειρατεία και δεν έχουν καταφέρει τίποτα. Από την εποχή του Napster μέχρι τις ημέρες του Megaupload και του Pirate Bay η εμπειρία δείχνει πως τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει τους ανθρώπους από το να μοιράζονται περιεχόμενο. Η εντύπωσή μας είναι πως όσες καταγγελίες και αν υποβάλονται στην Google το μόνο που θα βγει θα είναι σελίδες όπως το Transparency Report της εταιρείας για να "παίζουμε" με τους αριθμούς...