Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Αξιολογώντας τις νέες αλλαγές στο Facebook

Στο post αυτό θα αναφερθούμε στο τι σημαίνει η μετάβαση των Facebook Pages στο Timeline για τον social media marketer. Και δεν εννοούμε το κατά πόσον οι αλλαγές τον βοηθάνε ή όχι στην επικοινωνία του με το κοινό. Αυτό είναι το τελευταίο.

Αν υποθέταμε ότι οι χρήστες επισκέπτονται τις Facebook Pages συχνά ναι, οι αλλαγές θα ήταν θετικές. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει όμως. Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, ο χρήστης επισκέπτεται μια σελίδα μόνο μία φορά οπότε και κάνει (ή δεν κάνει) Like.

Δεδομένου λοιπόν, ότι το σύνολο σχεδόν της αλληλεπίδρασης μας με το κοινό γίνεται στο Newsfeed, οι αλλαγές στην εμφάνιση, ελάχιστη σημασία έχουν.

Αυτό που έχει σημασία όμως είναι ότι για άλλη μια φορά ο social media marketer νοιώθει το χαλί να τραβιέται κάτω από τα πόδια του. Είχε διαμορφώσει την στρατηγική του με έναν συγκεκριμένο τρόπο, δούλευε τη σελίδα του όπως αυτός θεωρούσε ότι έπρεπε και για άλλη μια φορά πρέπει να τα αλλάξει όλα.

Και αυτό για να πετύχει τι; Για να έχει την ελπίδα ότι θα δει την ανάρτηση του ένα μικρό μόνο ποσοστό από τα μέλη της σελίδας του. Γιατί όπως όλοι γνωρίζουμε, ο Mark έχει καταβαραθρώσει το edgerank των δημοσιευμάτων που κάνει μια Facebook Page. Ειδικά αν αυτές έχουν πολλά μέλη και το timing της ανάρτησης δεν είναι ιδανικό, ούτε ο διαχειριστής της δεν θα τη δει.

Με άλλα λόγια γίνεται σαφές, για πολλοστή φορά, ότι στο Facebook είμαστε φιλοξενούμενοι. Ο ιδιοκτήτης κάνει ό,τι αλλαγές θέλει, όποτε θέλει, χωρίς να μας λάβει υπόψη του.

Πριν επενδύσετε λοιπόν στο Facebook ξανά σκεφτείτε το καλά. Μόλις το Timeline καθιερωθεί και αρχίσει να αποδίδει, η υπηρεσία θα το πετάξει και θα προχωρήσει σε κάποια άλλη αλλαγή. Και αυτό θα γίνεται εσαεί.

Δεδομένης της κατάστασης, δεν έχουμε άλλη επιλογή. Αλλά καλό είναι να θυμόμαστε ότι η απόδοση των προσπαθειών στο Facebook μειώνεται σταθερά και συστηματικά. Η πλατφόρμα δεν θέλει να δίνει τίποτε δωρεάν. Αν κάποιος θέλει να προβληθεί μέσω αυτής, θα πρέπει να πληρώνει.

Συνεπώς καλό είναι να εξετάζουμε τις εναλλακτικές λύσεις και να σχεδιάσουμε την έξοδο/αποσύνδεση μας από την υπηρεσία εγκαίρως. Όσοι δεν έχετε χτίσει ακόμη την παρουσία σας στο Google+, καλό είναι να το κάνετε. Το αυτό και για το Pinterest.

Πηγή: proho.gr


AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain