Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

To Internet ως μοχλός ανάπτυξης Ευκαιρία 3 δισ. ευρώ για την ελληνική οικονομία καταδεικνύει έρευνα της BCG, που υποστηρίχθηκε από τη Google



2,9 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον μπορεί να συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία το Internet, σύμφωνα με μελέτη της The Boston Consulting Group, που διεξήχθη με την υποστήριξη της Google.


Ειδικότερα, η έρευνα «Παράγων Ίντερνετ: το Διαδίκτυο ως Μοχλός Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» υπολογίζει πως το 2010 το Internet συνεισέφερε 2,7 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, φτάνοντας το 1,2% του ΑΕΠ, ποσοστό χαμηλότερο από το μέσο όρο της Ε.Ε. των 27, που ανέρχεται στα 3,8%. Τα μεγέθη αυτά φανερώνουν πως η Ελλάδα δεν έχει υιοθετήσει το συγκεκριμένο μέσο στον βαθμό που αυτό έχει γίνει σε άλλες χώρες.

Συμπεράσματα της έρευνας

Ας δούμε όμως μερικά από τα πιο σημαντικά συμπεράσματα της έρευνας
- η Ελλάδα εισάγει υπηρεσίες και αγαθά e-commerce αξίας 1,8 δισ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη αξία εξαγωγών ανέρχεται σε μόλις 0,7 δισ. ευρώ. Με άλλα λόγια για κάθε 1 ευρώ που εξάγουμε, εισάγουμε 2,6 ευρώ. Ο λόγος για αυτή τη διαφορά είναι κυρίως ότι το 57% των ερωτηθέντων καταναλωτών προτιμά να κάνει τις αγορές του  από το εξωτερικό, καθώς δεν βρίσκει σε ελληνικά sites τα προϊόντα που αναζητά.

- η αξία των αγαθών ή των υπηρεσιών για τα οποία έχει γίνει έρευνα μέσω του Διαδικτύου αλλά τελικά έχουν αγοραστεί με τον παραδοσιακό τρόπο, σε φυσικά καταστήματα, ήταν περίπου 7,5 δισ. ευρώ. Το στοιχείο αυτό όμως δείχνει ουσιαστικά την ευκαιρία ανάπτυξης της online οικονομίας, εάν αυτή μεταμορφωθεί σε ολοκληρωμένες  αγορές στο Διαδίκτυο, καθώς στο online περιβάλλον πολλαπλασιάζονται τα οφέλη για τον καταναλωτή, αυξάνεται ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων, ενώ επίσης ενισχύεται η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων.  

- οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που κάνουν εντατική χρήση του Internet εμφανίζουν μεγαλύτερη αύξηση εσόδων και έχουν πρόσβαση σε πολύ ευρύτερη αγορά συγκριτικά με ομοειδείς εταιρίες, οι οποίες έχουν μικρότερη διαδικτυακή παρουσία. Μάλιστα, οι high-web μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με ισχυρή παρουσία στο Διαδίκτυο, έχουν επηρεαστεί λιγότερο από την κρίση, με το 25% εξ αυτών να έχουν αυξήσει τα έσοδά τους τα τελευταία τρία χρόνια».

H ευκαιρία

Σύμφωνα με την έρευνα, η συνεισφορά του Διαδικτύου στην οικονομία αναμένεται να αναπτυχθεί 6% ετησίως, φτάνοντας τα 3,6 δισ. ευρώ το 2015. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Διονύση Κολοκοτσά, Υπεύθυνο Εταιρικής Πολιτικής και Επικοινωνίας της Google Ελλάδας, «εδώ υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία, καθώς, με την άμεση εφαρμογή μιας σειράς συγκεκριμένων παρεμβάσεων, η συνεισφορά του Διαδικτύου στην ελληνική οικονομία μπορεί να διπλασιαστεί και να φτάσει το 2015 τα 6,5 δισ. ευρώ».

Η μελέτη καταλήγει σε συγκεκριμένες προτάσεις για την ώθηση της ελληνικής διαδικτυακής οικονομίας σε 5 βασικούς άξονες:

- Ενθάρρυνση των ΜΜΕ να στραφούν στο Διαδίκτυο, με τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, αλλά και με την επιτάχυνση της εκταμίευσης των επιδοτήσεων ύψους 1,5 δισ. ευρώ (Ψηφιακή Σύγκλιση) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ

- Βελτίωση των υποδομών, με την παροχή κινήτρων και τη διαμόρφωση πλαισίου ανάπτυξης της ευρυζωνικότητας μέσω νέων επενδύσεων, οι οποίες μπορούν να χρηματοδοτηθούν με πολλαπλούς τρόπους 

- Εδραίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές με εκστρατείες ενημέρωσης από το Δημόσιο και τον Ιδιωτικό τομέα προς τους καταναλωτές

- Μεταφορά δραστηριοτήτων της δημόσιας διοίκησης στο Διαδίκτυο με την υποχρεωτική χρήση online υπηρεσιών, πράγμα που μπορεί να δώσει ένα ισχυρό κίνητρο στις ΜΜΕ και τους πολίτες να ασχοληθούν περισσότερο με το Διαδίκτυο

- Επένδυση στην εκπαίδευση για τη χρήση ψηφιακών μέσων, την εξοικείωση με την τεχνολογία και την ανάπτυξη της γνώσης και της εμπιστοσύνης στα νέα μέσα.

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain