Η επιτυχία του λειτουργικού συστήματος της Google είναι κάτι παραπάνω από δεδομένη. Και επειδή μερικά πράγματα μπορούν να ειπωθούν καλύτερα με… αριθμούς, ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, όπως σημειώνει η εταιρεία, τον τελευταίο χρόνο, οι ενεργοποιήσεις συσκευών αυξήθηκαν κατά 250%, ενώ ο συνολικός αριθμός download εφαρμογών για το Android Market έφτασε τα 11 δισεκατομμύρια!
Και ενώ το λειτουργικό συνεχίζει να αναπτύσσεται φαίνεται πως ήρθε ο καιρός να δώσει η Google ιδιαίτερη έμφαση και στα χαρακτηριστικά ασφαλείας του, τομέας στον οποίο η αλήθεια είναι ότι το Android Market έπασχε λιγάκι… Είναι γνωστή, άλλωστε, η άμεση δυνατότητα uploading εφαρμογών στο «κατάστημα» της Google, κάτι που, σε αρκετές περιπτώσεις, κρύβει κινδύνους για το χρήστη.
Το «Bouncer» είναι μία νέα υπηρεσία της Google, η οποία αναλαμβάνει την αυτόματη σάρωση του Android Market για ενδεχόμενο κακόβουλο λογισμικό, χωρίς να «παρεμβαίνει» στην εμπειρία του χρήστη με το λειτουργικό ή να απαιτεί από τους προγραμματιστές να περάσουν από διαδικασία έγκρισης της εφαρμογής τους. Η υπηρεσία πραγματοποιεί μία σειρά από αναλύσεις τόσο σε νέες, όσο και σε εφαρμογές που βρίσκονται ήδη στο Android Market, καθώς και και στους λογαριασμούς των προγραμματιστών που ανεβάζουν τα apps τους στο «κατάστημα» της Google. Μόλις μία εφαρμογή ανέβει στο Market, το «Bouncer» ξεκινά άμεσα την ανάλυσή της ώστε να εντοπίσει αν είναι τυχόν «μολυσμένη» με κάποιο γνωστό malware, spyware και trojan. Επιπλέον, ψάχνει ενδείξεις για το αν μία αίτηση μπορεί να περιλαμβάνει κάποια «ύποπτη» εφαρμογή, συγκρίνοντας με άλλες εφαρμογές που έχουν αναλυθεί προγενέστερα και εντοπίζοντας «red alerts» σε αυτή. Επιπρόσθετα, κάθε εφαρμογή τρέχει σε έναν εξομειωτή στους cloud servers της Google ώστε να ελεγχθεί πώς «τρέχει» σε μία συσκευή, ενώ, επίσης, αναλύονται νέοι λογαριασμοί από προγραμματιστές ώστε να είναι δύσκολο να επαναλάβει κάποιος κάποια «παραβατική» κίνηση.
Η Google σημείωσε ότι η νέα υπηρεσία «Bouncer» έχει ενεργοποιηθεί και ψάχνει για κακόβουλες εφαρμογές στο Android Market το 2ο εξάμηνο του 2011, με αποτέλεσμα να έχει παρατηρηθεί μείωση 40% στον αριθμό των ενδεχομένως κακόβουλων εφαρμογών που ανεβαίνουν στο κατάστημα. Αυτό συνέβη, σε αντιδιαστολή με το γεγονός ότι οι εταιρείες πώλησης anti-malware και λογισμικού ασφαλείας έχουν ανακοινώσει στατιστικά που θέλουν τις κακόβουλες εφαρμογές να βρίσκονται σε άνοδο. Ας ελπίσουμε ότι το «Bouncer» θα αποτελέσει το «φάρμακο» που θα προστατεύσει το Android Market από ιούς… Καιρός δεν ήτανε;