Υπάρχει τουλάχιστον ένας άνθρωπος στον πλανήτη που κυριολεκτικά δεν
θέλει να βλέπει μπροστά του μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οχι μόνο
αυτό, θεωρεί πως το ίδιο θα πρέπει να πράξουν και οι εργαζόμενοι της
εταιρείας που διοικεί.
Αν τυχόν παρακολουθείτε από κοντά τις πολιτικές εξελίξεις στη Γαλλία
(σ.σ. όλοι έχουν δικαίωμα σε κάποιο χόμπι) ίσως το όνομα Thierry Breton
να σας θυμίζει κάτι. Πρόκειται για τον υπουργό Οικονομικών της χώρας
κατά τη διετία 2005-2007 και σήμερα είναι διευθύνων σύμβουλος στην -όχι
και τόσο άγνωστη- εταιρεία Atos, η οποία απασχολεί στις εγκαταστάσεις
της σε όλο τον κόσμο γύρω στους 75.000 εργαζόμενους.
Ο κύριος Breton κυριολεκτικά κήρυξε τον πόλεμο εναντίον του ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου και επικαλείται αριθμούς για να αποδείξει πως έχει δίκιο.
Οπως ισχυρίζεται μόλις το 10% των μηνυμάτων που λαμβάνει το προσωπικό
της Atos έχει κάποια αξία, ενώ το 18% είναι της κατηγορίας spam. Μένει
ένα... μικρό ποσοστό της τάξης του 72% που ο επικεφαλής της Atos δεν μας
λέει πώς το αξιολογεί αλλά αυτό δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία. Ο T.
Breton θεωρεί πως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο παράγει για το ψηφιακό
περιβάλλον μόλυνση που τη συγκρίνει με τη μόλυνση που προκάλεσε στο
φυσικό περιβάλλον η βιομηχανική επανάσταση. Εδώ που τα λέμε δεν έχει και
τόσο άδικο και όπως φαίνεται δεν μιλάει εκ του ασφαλούς. Από τότε που
ανέλαβε τις τύχες της Atos, το 2008, μέχρι και σήμερα δεν έχει στείλει
ούτε ένα email. Απίθανος τύπος, δεν νομίζετε;
Ηδη κατά το τελευταίο εξάμηνο η Atos έχει μειώσει τον αριθμό των
μηνυμάτων που διακινούνται στο εσωτερικό της δίκτυο (δηλαδή μεταξύ των
εργαζομένων) κατά 20%, αλλά στοχεύει στον μηδενισμό του. Το προσωπικό θα
μπορεί, αντί των προγραμμάτων email, να χρησιμοποιεί μια πλατφόρμα
επικοινωνίας που έχει αναπτυχθεί από την Atos καθώς και προγράμματα
instant messaging. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων εκπρόσωπος της Atos έσπευσε
να διευκρινίσει πως η νέα πολιτική δεν επηρεάζει τους πελάτες και τους
συνεργάτες της εταιρείας, οι οποίοι θα εξακολουθήσουν να επικοινωνούν
μαζί της μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείο. Αρκεί, βέβαια, να μην περιμένουν
απαντητικό μήνυμα από τον T. Breton.