Εντυπωσιακή άνοδο των υπηρεσιών σε κινητά τηλέφωνα που βασίζονται στη θέση του χρήστη (location-based services - LBS) στην Ευρώπη αναμένει η σουηδική εταιρεία ερευνών Berg Insight. Συγκεκριμένα, οι αναλυτές της Berg Insight εκτιμούν ότι η αξία της συγκεκριμένης αγοράς θα ανέλθει στα 435 εκατ. ευρώ το 2016 έναντι 205 εκατ. ευρώ που ήταν το 2010 με τον μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης να διαμορφώνεται στο 13,4%.
Ως LBS χαρακτηρίζονται όλες εκείνες οι υπηρεσίες που προσφέρονται ανάλογα με τη θέση του χρήστη. Για παράδειγμα, οι προσφορές στο Foursquare είναι LBS, όπως και η ενημέρωση για τα πλησιέστερα βενζινάδικα ή τα διανυκτερευόντα φαρμακεία είναι υπηρεσίες LBS. Βέβαια, οι υποστηρικτές του LBS προτιμούν υπηρεσίες όπως εκπτωτικά κουπόνια όταν κάποιος βρίσκεται σε ένα εμπορικό κέντρο ή αυτόματη ενημέρωση για το πλησιέστερο συνεργείο όταν μείνεις από λάστιχο, αλλά αυτά ακόμη δεν τα έχουμε δει.
Η Berg Insight εκτιμά ότι περίπου το 20% των χρηστών κινητών τηλεφώνων στην Ευρώπη χρησιμοποιεί κάποιας μορφής υπηρεσία LBS και οι πιο δημοφιλείς χρήσεις είναι η τοπική αναζήτηση, η κοινωνική δικτύωση και οι υπηρεσίες πλοήγησης. Η κοινωνική δικτύωση αναμένεται να παρουσιάσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.
Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, πως οι Αμερικανοί χρήστες θεωρούνται περισσότερο εξοικειωμένοι με τις υπηρεσίες LBS. Ο κύριος λόγος είναι η ευρύτερη χρήση συσκευών με ενσωματωμένες λειτουργίες GPS. Το αποτέλεσμα είναι στη βόρεια Αμερική το ένα τρίτο των χρηστών κινητών να χρησιμοποιεί και υπηρεσίες LBS.