Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

Οι Ευρωπαίοι “παίζουν” με το LBS Οι υπηρεσίες με βάση τη θέση του χρήστη σε κινητά τηλέφωνα γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.



Εντυπωσιακή άνοδο των υπηρεσιών σε κινητά τηλέφωνα που βασίζονται στη θέση του χρήστη (location-based services - LBS) στην Ευρώπη αναμένει η σουηδική εταιρεία ερευνών Berg Insight. Συγκεκριμένα, οι αναλυτές της Berg Insight εκτιμούν ότι η αξία της συγκεκριμένης αγοράς θα ανέλθει στα 435 εκατ. ευρώ το 2016 έναντι 205 εκατ. ευρώ που ήταν το 2010 με τον μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης να διαμορφώνεται στο 13,4%.


Ως LBS χαρακτηρίζονται όλες εκείνες οι υπηρεσίες που προσφέρονται ανάλογα με τη θέση του χρήστη. Για παράδειγμα, οι προσφορές στο Foursquare είναι LBS, όπως και η ενημέρωση για τα πλησιέστερα βενζινάδικα ή τα διανυκτερευόντα φαρμακεία είναι υπηρεσίες LBS. Βέβαια, οι υποστηρικτές του LBS προτιμούν υπηρεσίες όπως εκπτωτικά κουπόνια όταν κάποιος βρίσκεται σε ένα εμπορικό κέντρο ή αυτόματη ενημέρωση για το πλησιέστερο συνεργείο όταν μείνεις από λάστιχο, αλλά αυτά ακόμη δεν τα έχουμε δει.

Η Berg Insight εκτιμά ότι περίπου το 20% των χρηστών κινητών τηλεφώνων στην Ευρώπη χρησιμοποιεί κάποιας μορφής υπηρεσία LBS και οι πιο δημοφιλείς χρήσεις είναι η τοπική αναζήτηση, η κοινωνική δικτύωση και οι υπηρεσίες πλοήγησης. Η κοινωνική δικτύωση αναμένεται να παρουσιάσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.

Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, πως οι Αμερικανοί χρήστες θεωρούνται περισσότερο εξοικειωμένοι με τις υπηρεσίες LBS. Ο κύριος λόγος είναι η ευρύτερη χρήση συσκευών με ενσωματωμένες λειτουργίες GPS. Το αποτέλεσμα είναι στη βόρεια Αμερική το ένα τρίτο των χρηστών κινητών να χρησιμοποιεί και υπηρεσίες LBS. 

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain