Ηλεκτρονικές συσκευές, εισιτήρια και... πίτσες ή σουβλάκια είναι οι
τρεις κατηγορίες στις οποίες ξοδεύουν περισσότερο χρήματα οι Ελληνες
χρήστες του διαδικτύου, όπως προκύπτει από την έρευνα του Εργαστηρίου
Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου.
Συνολικά για το 2011 το ELTRUN υπολογίζει ότι ο τζίρος που θα κάνουν οι
χρήστες του διαδικτύου της χώρας μας για την online αγορά προϊόντων ή
και υπηρεσιών θα ανέλθει σε 1,7 δισ. ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 30% σε
σύγκριση με πέρυσι. Φαίνεται πως η οικονομική κρίση δεν επηρεάζει τόσο
τις online καταναλωτικές συνήθειες, με το ELTRUN να εκτιμά ότι η κατά
κεφαλή δαπάνη (σε σύνολο 1,5 εκατ. χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα)
θα ανέλθει φέτος σε 1.150 ευρώ.
Τις περισσότερες πωλήσεις σημειώνουν (για άλλη μια χρονιά) οι
ηλεκτρονικοί υπολογιστές και οι λοιπές ηλεκτρονικές συσκευές, τα
εισιτήρια ταξιδίων, οι κρατήσεις σε ξενοδοχεία, τα βιβλία και τα είδη
σπιτιού. Ωστόσο, τη μεγαλύτερη αύξηση για το 2011 παρουσιάζουν λιγότερο
προφανείς τομείς όπως το έτοιμο φαγητό. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην
έρευνα του ELTRUN το 15% των ερωτηθέντων δηλώνει πως πραγματοποιεί συχνά
παραγγελίες έτοιμου φαγητού, ενδεχομένως λόγω και των προγραμμάτων
προσφορών που προσφέρουν ορισμένες αλυσίδες.
Σημαντική αύξηση καταγράφεται και για τα sites ημερησίων προσφορών που
στο πρώτο εξάμηνο του 2011 "παρήγαγαν" το 20% των συνολικών online
πωλήσεων.
Οσο για τα καταστήματα που προτιμούν οι καταναλωτές, ισχύει το "παπούτσι
από τον τόπο σου". Τα 2/3 των πωλήσεων, λέει το ELTRUN,
πραγματοποιούνται σε ελληνικά online καταστήματα.
Πηγή: deasy