Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

Η Google θα σώσει τη Yahoo!;



Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Yahoo! τον τελευταίο καιρό έχουμε μιλήσει κι εμείς και όλος ο κόσμος· το ίδιο και για τις πιθανές λύσεις στα προβλήματα της ιστορικής Ιντερνετικής εταιρείας. Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της Wall Street Journal, ωστόσο, ενδέχεται η λύση να έρθει από μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση: από αυτή της Google ή της Microsoft. Και παρότι η δεύτερη πιθανότητα δε μας εντυπωσιάζει πολύ (δεδομένης της υπάρχουσας σχέσης μεταξύ Bing και Yahoo!), η πρώτη θα είναι ομολογουμένως εντυπωσιακή –αν συμβεί.


Το «αν συμβεί» αναφέρεται προφανώς στο θέμα της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας –συγχωνεύσεις τέτοιων μεγεθών σε μια αγορά πάντα κινούν την προσοχή των αρχών της αμερικανικής αγοράς καθώς ενδέχεται να οδηγήσουν σε αθέμιτο ανταγωνισμό. Ας μην ξεχνάμε ότι μια τέτοια πιθανότητα συνεργασίας μεταξύ Google και Yahoo! εξερευνήθηκε και το 2008, όμως δεν υλοποιήθηκε ακριβώς με αυτό το σκεπτικό· βεβαίως το ότι έναν χρόνο μετά έγινε η συμφωνία (διάρκειας 10 ετών) με τη Microsoft, οδηγεί σε ενδεχόμενες υποψίες για τον τρόπο που... αυτορυθμίζεται η αγορά, όμως αυτό είναι πέρα από το αντικείμενό μας προς το παρόν.

Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι η Google απ’ ό,τι φαίνεται δεν ενδιαφέρεται μόνο για το core business της Yahoo! αλλά για το δίκτυό του ως πιθανή διαφημιστική αγορά· αυτό περιλαμβάνει τόσο τα 700 εκατομμύρια των μηνιαίων επισκεπτών του (που στην περίπτωση μιας εξαγοράς θα είναι εν δυνάμει χρήστες του Google +) όσο και τα διάφορα μικρά και μεγάλα υπό-σάιτ περιεχομένου στα οποία η Google δεν έχει διαφημιστική πρόσβαση καθώς η Yahoo! διαχειρίζεται μόνη της τη διαφήμιση στα σάιτ της και τα πηγαίνει κατά μισό δισεκατομμύριο δολάρια καλύτερα από την Google (οι προβλέψεις της δίνουν 1,6 δις έναντι 1,1 δις της Google σε διαφημιστικό τζίρο για το 2001).

Αντίστοιχο ενδιαφέρον φαίνεται να έχει και η Microsoft η οποία ωστόσο, πάντα σύμφωνα με τη WSJ δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει τη Yahoo! όσο να επενδύσει σ’ αυτή και να μπορεί να επηρεάζει τις μελλοντικές της κινήσεις. Και βεβαίως δε χρειάζεται πολύ φαντασία για να αντιληφθεί κανείς ότι οι διαφημιστικές δυνατότητες της Yahoo! κινούν το ενδιαφέρον των δύο μεγάλων εταιρειών επειδή μπορεί να αλλάξουν την ισορροπία δυνάμεων απέναντι στον επικεφαλής της διαφημιστικής αγοράς, τη Facebook· οι ίδιες προβλέψεις δίνουν 2 δις δολάρια διαφημιστικό τζίρο στο μεγάλο SNS ως το τέλος του χρόνου. 

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain